Психологија
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - Увод у мултикултурално образовање
Увод у мултикултурално образовање:
- Различита одређења мултикултуралног образовања
- Заблуде о мултикултуралном образовању
- Циљ и принципи мултикултуралног образовања
- Милтикултурално образовање и образовна реформа
|
2. недеља предавање - Култура и групна припадност
-Расна, етничка, класна, религијска и полна припадност
-Културна асимилација и културни плурализам
-Хипотеза о културној депривацији и културном дефициту
-Једнаке образоване могућности
|
3. недеља вежбе - Избор теме за семинарски рад
(менторски рад)
- Студенти су обавезни да на састанак са наставником додју са предлогом теме за семинарски рад и предлогом чланака који ће се користити за писање семинарског рада
- Заједно са наставником се утврдјује тема и избор чланака
- Заједно са наставником се утврдјује структура семинарског рада
|
4. недеља предавање - Банксов модел мултикутуралног образовања
Банксов модел мултикутуралног образовања:
- Интеграција садржаја
- Конструкција знања
- Редукција предрасуда
- Педагогија једнакости
- Подржавајућа школска клима и социјална структура
|
5. недеља предавање - Мултикултурални курикулум
- Борба против дискриминације
- Разумевање мултиплих историјских перспектива
|
6. недеља вежбе - Мултикултурални курикулум - дизајнирање часова
(рад у малим групама)
- Израда предлога сценариа за едукативну радионицу из области мултикултуралног образовања
|
7. недеља вежбе - Испробавање сценариа за мултикултурални час
(практичан теренски рад)
- Студенти су у обавези да конципирани сценарио едукативне радионице реализују у једном одељењу (примене у школи) и да напишу извештај о реализацији радионице
|
8. недеља вежбе - Израда финалне верзије сценариа за мултикултурални час
(рад у малим групама)
- Искуства која су стечена током извођења радионице уграђују се у финалну верзију едукативне радионице.
|
9. недеља предавање - Бенетов развојни модел интеркултуралне сензитивност
Интеркултурална комуникација
- Баријере у интеркултуралној комуникцији
- Развијање интеркултуралне компетентности
Бенетов развојни модел интеркултуралне сензитивности
- Развијање интеркултуралне сензитивности
|
10. недеља предавање - Програми за подстицање толеранције, уважавања разлика и интекултуралног разумева
приказ програма |
11. недеља вежбе - Излагање и дискусија семинарских радова
- Студенти излажу своје семинарске радове (ПП презентација обавезна) у оквиру 15 минута, а затим одговарају на питања колега и наставника (5 минута)
|
12. недеља вежбе - Излагање и дискусија семинарских радова
- Студенти излажу своје семинарске радове (ПП презентација обавезна) у оквиру 15 минута, а затим одговарају на питања колега и наставника (5 минута)
|
13. недеља предавање - Нови погледи на мултикутурално образовање
- Преглед нових приступа, истраживања и значајних отворених питања у области мултикутуралног образовања
|
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
1. Banks, J.A. (2001) Multicultural Education: Goals, Possibilities and Challenges, in Diaz, C.F. (ed) Multicultural Education in the 21st Century, Allyn & Bacon
2. Banks, J.A. (2002) Introduction to Multicultural Education, , 3/E, Allyn & Bacon, 160 pp
3. Bennett, C.I. (2003) Multicultural Curriculum Development: A Decision-Making Model and Lesson Plans, poglavlje iz knjige, Comprehensive Multicultural Education: Theory and Practice, 5/E, Allyn & Bacon, 434. pp
4. De Vito, L. (2005) Intepersonal Comminication and Cultrue, poglavlje iz knjige Messages – Building Interpersonal Communication Skills , 6th edition, Allyn & Bacon
5. Ивић, И., Пешикан, А., Антић, С. (2001): Активно уcење 2, Београд, Институт за психологију, МПРС, МПНЦГ, UNICEF, стр. 94-97, 114-126, 180-191
6. Gollnick, D. M. and Chinn, P.C. (2006) Ethnicity and Race, poglavlje iz knjige Multicultural Education in a Pluralistic Society & Exploring Diversity Package, 7/E, Prentice Hall, 432 pp
Општа допунска литература
• 3 изворна чланака из научних часописа изабраних од стране студента у зависности од избора теме за семинарски рад