Социологија

Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:

1. недеља
- - Упознавање с начином рада и уводно предавање
Када и како је настала, шта је и чему служи друштвена наука?

2. недеља
- - Међусобан однос различитих теоријско-методолошких приступа истраживању?
основне поставке теорије и метода код функционалиста, марксиста и феноменолога, феминисткиња, постструктуралиста

3. недеља
- - Различитости/неједнакости идентитета и статуса наслеђени или/и стечени?
како на друштвену структуру, сиромаштво и идентитет гледају социобиолози, функционалисти, марксисти, интеракционисти, феминисткиње, постмодернисти?

4. недеља
- - Подела рада је извор сарадње или/и сукоба, осиромашења или/и обогаћења...?
веза између поделе рада с једне стране и класне борбе и отуђења код Маркса, односно солидарности и аномије код Диркема, с друге

5. недеља
- - Политичка моћ је стратешка игра “нулте суме” или/и “променљивог збира”?
како на моћ, власт и државу гледају функционалисти, марксисти, интеракционисти, феминисткиње, постструктуралисти?

6. недеља
- - Да ли промене садржаја свести одређују настајање нових облика друштвених односа?
како на настанак капитализма гледају Вебер и Маркс?

7. недеља
- - Религија је израз потребе/интереса друштва, слоја/класе или/и појединца?
како на религију гледају функционалисти, марксисти, интеракционисти, феминисткиње, постмодернисти?

8. недеља
- - Колоквијум
-

9. недеља
- - Породица је спроводитељ друштвене контроле кроз социјализацију или/и ...?
како на породицу гледају функционалисти, марксисти, интеракционисти, феминисткиње, постмодернисти?

10. недеља
- - Да ли систем школовања учвршћује или/и смањује неједнакости животних шанси?
како на обраѕовање гледају функционалисти, марксисти, интеракционисти, феминисткиње, постмодернисти? Који је ваш одговор на питање из наслова теме?

11. недеља
- - Ко, како, зашто бира одређену дефиницију “нормалности”...лечеља и кажњавања?
како на нормалност, девијантност и криминал гледају функционалисти, марксисти, интеракционисти, феминисткиње, постструктуралисти?

12. недеља
- - Масовни медији и култура су у служби комуникације или/и манипулације?
како на «масовне медије» гледају функционалисти, марксисти, интеракционисти и постмодернисти?

13. недеља
- - Тенденције развоја природе и културе људских друштава ?
глобализација, транзиција, трансформација, загађење, реколонизација , нови покрети …

14. недеља
- - Припрема за испит
-

15. недеља
- - Испит
-
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Гиденс 1998: 124-148 ;Хараламбос: 401-407, пожељно и остатак одговарајућег поглавља. Писци семинара треба да прочитају и избор из одговарајуће изворне литературе.
Гиденс , 1998 : 31-45 ; Хараламбос, 2002: 127-139 , 150-156 ; 884-891; 906 -933; 291-303; избор из одговарајуће изворне литературе
Хараламбос, 2002 : Рад и подела рада 685-699 ; Друштвено раслојавање, класна структурација , вредности, савремени трендови, 23-41; 111-125 , 701-717 , релевантна изворна литература за семинарски
Хараламбос, 2002 : Моћ, политика, елите и држава 588-604; 615-620, савремене теорије 633-639, пожељно читаво поглавље. Писци семинара треба да прочитају и избор из одговарајуће изворне литературе.
Хараламбос, 2002 : 431-446. Писци семинара треба да прочитају и избор из одговарајуће изворне литературе
Поглавља о односу теорије и методе код Маркса,Диркема и Вебера из Mилић, 1996: Социолошки метод,Нолит,Београд; Хараламбос,Холборн,2002: Социологија-теме и перспективе,Голден Маркетинг,Загреб, уводно и
Општа допунска литература
Фон Рихт (1975) ОБЈАШЊЕЊЕ И РАЗУМЕВАЊЕ. Београд, Нолит, 51-69
Bauman , Zygmunt , „Социолошко размишљање“, Berger , Peter , „Социологија – повлачење позива“, у Ђорђевић, Драгољуб, 1996: Социологија forever , Ниш, 15-27
Гиденс: 447 -453 , пожељно и одговарајуће поглавље из Хараламбоса Писци семинара треба да прочитају и избор из одговарајуће изворне литературе.
Гиденс , 1998 : 108-123 ; пожељно и одговарајуће поглавље из Хараламбоса Писци семинара треба да прочитају и избор из одговарајуће изворне литературе
Гиденс , 1998 : 254-269 ; пожељно и одговарајуће поглавље из Хараламбоса Писци семинара треба да прочитају и избор из одговарајуће изворне литературе
Гиденс, 1998: 236-253 ; пожељно и одговарајуће поглавље из Хараламбоса Писци семинара треба да прочитају и избор из одговарајуће изворне литературе.
Хараламбос, 2002 : 264-265; 624 -6 33; 643-647. Писци семинара треба да прочитају и избор из одговарајуће изворне литературе.
Фиаменго, Анте, 1987, Saint-Simon и Auguste Comte, Напријед, Загреб, одређена поглавља
Durkheim, Emil, Правила социолошке методе, Савремене школе, Београд, 1963,
Ђурић, М., 1964: Социологија Маxа Wеbera, Матица Хрватска, Загреб
Маркс, Карл, Tезе о Фојербаху, Предговор за Прилог критици политичке економије, Капитал, одређена поглавља
Вера Вратуша, Добродошли на ТИМИД, први електронски подржани практикум из области опште и примењене социологије на ФФ, ев. бр. A - 22/06/1,http://lms.f.bg.ac.rs/course/view.php?id=12
Мертон, Роберт, О теоријској социологији, Београд, Плато, делови
G.A. Gilli:1974 (1971), Како се истражује, Школска Књига, Загреб, делови
Спасић, И., Интерпретативна социологија, Завод за уджбенике и наставна средства, Beograd, 1998, делови
Бергер, Келнер Социолошко разумевање и проблем релативности у Социологија у новом кључу, 1991, Ниш, Градина
↑↑↑