Педагогија
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља - - Уводни час
Упознавање са циљевима и функцијом мастер студија, програмом смера Школска педагогија, организацијом рада и обавезама студената |
2. недеља предавање - Одлике процеса институционализације образовања
Објашњавање основних одлика и последица процеса институционализације образовања (деконтекстуализација образовања, професионализација образовне делатности, сегрегација деце/младих...). |
3. недеља предавање - Процес деинституционализације образовања
Могућности, садржаји и облици одвијања процеса образовања ван институционалних оквира: рефлексија на институционално образовање. |
4. недеља - - Институционално образовање и различите могућности образовања ван институције
Приказ и анализа домаћег рада студената на дату тему израђеног на основу проучавања одабране литературе. |
5. недеља - - Алтернативни облици институционалном образовању
Приказ и анализа домаћег рада студената на дату тему израђеног на основу проучавања одабране литературе. |
6. недеља - - Будућност институционалног образовања
Групни,консултативни разговори/ дискусија на задату тему. |
7. недеља - - Планирање индивидуалног рада студената
Одабир проблема/теме мастер рада, израда индивидуалног плана рада и договор о изборном предмету (групни, консултативни разговори). |
8. недеља предавање - Функција, циљеви и природа образовања у институционалним оквирима
Различити приступи у одређивању циљева институционалног образовања као резултат различитих концепција функције и природе образовања у институционалним оквирима. |
9. недеља предавање - Циљеви институционалног образовања I део
Детерминанте и исходишта процеса дефинисања циљева образовања. |
10. недеља предавање - Циљеви институционалног образовања II део
Дефинисање циљева институционалног образовања путем консултативног процеса - учесници, начини одвијања, претпоставке. |
11. недеља - - Циљеви институционалног образовања III део
Циљеви институционалног образовања као елемент регулације свих компоненти деловања и функционисања школске институције (приказ и анализа домаћег рада студената на дату тему израђеног на основу проучавања одабране литературе). |
12. недеља - - Учесници и начини одвијања процеса дефинисања циљева институционалног образовања
Групни, консултативни разговори / дискусија на задату тему.
|
13. недеља предавање - Основна функција школе I део
Школа као друштвена институција: значење, рефлексија на конципирање и реализацију школског рада и живота. |
14. недеља предавање - Основна функција школе II део
Школа као контекст индивидуалног развоја: значење, рефлексија на конципирање и реализацију школског рада и живота. |
15. недеља - - Остваривање друштвених и индивидуалних потреба путем институционалног образовања
Претпоставке и могућности остваривања и друштвених и индивидуалних потреба путем институционалног образовања (групни, консултативни разговори / дискусија на задату тему). |
16. недеља предавање - Отвореност школе
Значење, правци и врсте отворености школске институције. |
17. недеља - - Децентрализација и демократизација образовања
Децентрализација и демократизација образовања као претпоставке отворености школске институције (групни, консултативни разговори / дискусија на задату тему). |
18. недеља предавање - Школа као предмет проучавања педагошке и других наука
Функција школе, школа као систем и поједине компоненте школске институције као предмет проучавања у педагогији и сродним наукама. |
19. недеља - - Циљ и сврха проучавања школе
Снимање и анализа постојеће школске праксе и/или истраживање и мењање постојеће школске праксе (групни, консултативни разговори / дискусија на задату тему). |
20. недеља предавање - Примена, различитих истраживачких парадигми у проучавању школе
Могућности примене, предности и ограничења различитих истраживачких парадигми у проучавању школе. |
21. недеља - - Примена емпиријских истраживања у проучавању школе
Анализа предмета и примењених методолошких решења емпиријских истраживања школе на одабраним примерима (приказ и анализа домаћег рада студената на задату тему). |
22. недеља - - Потреба реализације и домети емпиријских истраживања у проучавању школе
Групни, консултативни разговори / дискусија на задату тему. |
23. недеља - - Могућности примене других истраживачких парадигми у проучавању школе
Групни, консултативни разговори / дискусија на задату тему. |
24. недеља - - Проучавање школске институције на основу другачијих истраживачких парадигми
Разрада идејних пројеката проучавања школске институције на основама другачијих истраживачких парадигми (приказ и анализа домаћег рада студената на задату тему). |
25. недеља предавање - Системна проучавања школске институције
Могућности примене системних проучавања школске институције, предности и ограничења тог методолошког решења. |
26. недеља предавање - Улога емпиријских истраживања у системној анализи школе
Потреба и могућности примене емпиријских истраживања у системно-структурално-функционалној анализи школе. |
27. недеља - - Анализа постигнутих резултата на изради мастер рада
Групни, консултативни разговори са циљем заједничке евалуације процеса и постигнутих резултата на изради мастер рада. |
28. недеља - - Анализа постигнутих резултата на изради мастер рада
Индивидуалне консултације са циљем анализе процеса и постигнутих резултата на изради мастер рада и договор о даљем раду. |
29. недеља - - Анализа постигнутих резултата на изради мастер рада
Индивидуалне консултације са циљем анализе процеса и постигнутих резултата на изради мастер рада и договор о даљем раду. |
30. недеља - - Договор о начину припремања и полагања испита
Договор о начину припремања и полагања испита путем индивидуалних консултација. |
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Anderson, V. & Johnson, L. (2000): System Thinking Basics, From Concepts to Causal Loops, Waltham: MA Pegasus Communications
Ballantine, J. H. (1983): The Sociology of Education, A Systematic Analysis, New Jersey: Prentice - Hall
Gudjons, H. (1994): Pedagogija - temeljna znanja, Zagreb: Educa
König, E. i Zedler, P. (2001): Teorije znanosti o odgoju, Zagreb: Educa
Rychen, D.S. & Salganik, L.H. (2001): Defining and Selecting Key Competencies, Bern: Hogrefe and Huber Publishers
Rychen, D.S. & Salganik, L.H. (2003): Key Competencies (for a Successful Life and Well-Functioning Society), Bern: Hogrefe and Huber Publishers
Scharfstein, B.A. (1989): The Dilemma of Context, New York: New York University Press
Пешић, М. (1998): Алтернативне епистемологије педагошких истраживања, Педагогија у акцији - методолошки приручник (3-19), Београд: Институт за педагогију и андрагогију
Општа допунска литература
Овај део литературе студент бира у договору са наставником, а у складу са одабраном темом мастер рада.