Педагогија

Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:

1. недеља
- - Уводни час
Упознавање са циљевима и функцијом мастер студија, програмом смера Школска педагогија, организацијом рада и обавезама студената

2. недеља
предавање - Одлике процеса институционализације образовања
Објашњавање основних одлика и последица процеса институционализације образовања (деконтекстуализација образовања, професионализација образовне делатности, сегрегација деце/младих...).

3. недеља
предавање - Процес деинституционализације образовања
Могућности, садржаји и облици одвијања процеса образовања ван институционалних оквира: рефлексија на институционално образовање.

4. недеља
- - Институционално образовање и различите могућности образовања ван институције
Приказ и анализа домаћег рада студената на дату тему израђеног на основу проучавања одабране литературе.

5. недеља
- - Алтернативни облици институционалном образовању
Приказ и анализа домаћег рада студената на дату тему израђеног на основу проучавања одабране литературе.

6. недеља
- - Будућност институционалног образовања
Групни,консултативни разговори/ дискусија на задату тему.

7. недеља
- - Планирање индивидуалног рада студената
Одабир проблема/теме мастер рада, израда индивидуалног плана рада и договор о изборном предмету (групни, консултативни разговори).

8. недеља
предавање - Функција, циљеви и природа образовања у институционалним оквирима
Различити приступи у одређивању циљева институционалног образовања као резултат различитих концепција функције и природе образовања у институционалним оквирима.

9. недеља
предавање - Циљеви институционалног образовања I део
Детерминанте и исходишта процеса дефинисања циљева образовања.

10. недеља
предавање - Циљеви институционалног образовања II део
Дефинисање циљева институционалног образовања путем консултативног процеса - учесници, начини одвијања, претпоставке.

11. недеља
- - Циљеви институционалног образовања III део
Циљеви институционалног образовања као елемент регулације свих компоненти деловања и функционисања школске институције (приказ и анализа домаћег рада студената на дату тему израђеног на основу проучавања одабране литературе).

12. недеља
- - Учесници и начини одвијања процеса дефинисања циљева институционалног образовања
Групни, консултативни разговори / дискусија на задату тему.

13. недеља
предавање - Основна функција школе I део
Школа као друштвена институција: значење, рефлексија на конципирање и реализацију школског рада и живота.

14. недеља
предавање - Основна функција школе II део
Школа као контекст индивидуалног развоја: значење, рефлексија на конципирање и реализацију школског рада и живота.

15. недеља
- - Остваривање друштвених и индивидуалних потреба путем институционалног образовања
Претпоставке и могућности остваривања и друштвених и индивидуалних потреба путем институционалног образовања (групни, консултативни разговори / дискусија на задату тему).

16. недеља
предавање - Отвореност школе
Значење, правци и врсте отворености школске институције.

17. недеља
- - Децентрализација и демократизација образовања
Децентрализација и демократизација образовања као претпоставке отворености школске институције (групни, консултативни разговори / дискусија на задату тему).

18. недеља
предавање - Школа као предмет проучавања педагошке и других наука
Функција школе, школа као систем и поједине компоненте школске институције као предмет проучавања у педагогији и сродним наукама.

19. недеља
- - Циљ и сврха проучавања школе
Снимање и анализа постојеће школске праксе и/или истраживање и мењање постојеће школске праксе (групни, консултативни разговори / дискусија на задату тему).

20. недеља
предавање - Примена, различитих истраживачких парадигми у проучавању школе
Могућности примене, предности и ограничења различитих истраживачких парадигми у проучавању школе.

21. недеља
- - Примена емпиријских истраживања у проучавању школе
Анализа предмета и примењених методолошких решења емпиријских истраживања школе на одабраним примерима (приказ и анализа домаћег рада студената на задату тему).

22. недеља
- - Потреба реализације и домети емпиријских истраживања у проучавању школе
Групни, консултативни разговори / дискусија на задату тему.

23. недеља
- - Могућности примене других истраживачких парадигми у проучавању школе
Групни, консултативни разговори / дискусија на задату тему.

24. недеља
- - Проучавање школске институције на основу другачијих истраживачких парадигми
Разрада идејних пројеката проучавања школске институције на основама другачијих истраживачких парадигми (приказ и анализа домаћег рада студената на задату тему).

25. недеља
предавање - Системна проучавања школске институције
Могућности примене системних проучавања школске институције, предности и ограничења тог методолошког решења.

26. недеља
предавање - Улога емпиријских истраживања у системној анализи школе
Потреба и могућности примене емпиријских истраживања у системно-структурално-функционалној анализи школе.

27. недеља
- - Анализа постигнутих резултата на изради мастер рада
Групни, консултативни разговори са циљем заједничке евалуације процеса и постигнутих резултата на изради мастер рада.

28. недеља
- - Анализа постигнутих резултата на изради мастер рада
Индивидуалне консултације са циљем анализе процеса и постигнутих резултата на изради мастер рада и договор о даљем раду.

29. недеља
- - Анализа постигнутих резултата на изради мастер рада
Индивидуалне консултације са циљем анализе процеса и постигнутих резултата на изради мастер рада и договор о даљем раду.

30. недеља
- - Договор о начину припремања и полагања испита
Договор о начину припремања и полагања испита путем индивидуалних консултација.
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Anderson, V. & Johnson, L. (2000): System Thinking Basics, From Concepts to Causal Loops, Waltham: MA Pegasus Communications
Ballantine, J. H. (1983): The Sociology of Education, A Systematic Analysis, New Jersey: Prentice - Hall
Gudjons, H. (1994): Pedagogija - temeljna znanja, Zagreb: Educa
König, E. i Zedler, P. (2001): Teorije znanosti o odgoju, Zagreb: Educa
Rychen, D.S. & Salganik, L.H. (2001): Defining and Selecting Key Competencies, Bern: Hogrefe and Huber Publishers
Rychen, D.S. & Salganik, L.H. (2003): Key Competencies (for a Successful Life and Well-Functioning Society), Bern: Hogrefe and Huber Publishers
Scharfstein, B.A. (1989): The Dilemma of Context, New York: New York University Press
Пешић, М. (1998): Алтернативне епистемологије педагошких истраживања, Педагогија у акцији - методолошки приручник (3-19), Београд: Институт за педагогију и андрагогију
Општа допунска литература
Овај део литературе студент бира у договору са наставником, а у складу са одабраном темом мастер рада.
↑↑↑