Издања
Идеологија филмске слике
Немања Звијер | |
Година издања: 2011 . | |
Књига се бави анализом партизанских ратних спектакала, и то оних који су екранизовали тзв. непријатељске офанзиве. У првом делу књиге изложен је теоријски оквир у коме је разматран однос између филма и идеологије. Други део се бави друштвено-историјским контекстом у ком су настали анализирани филмови. У трећем и највећем делу књиге кроз анализу седам филмованих офанзива показана је апологија југословенског социјализма кроз филмско осмишљавање основних идеолошких аспеката. Анализирани су и начини филмског представљања и наметања хегемоних вредносних образаца које је неговао југословенски социјалистички систем. Сами филмови су, такође, посматрани из перспективе њихове функције у земљи (друштвено-интегративна улога) и у иностранству (маркетиншка функција филма). Анализа најмаркантнијих примера југословенског ратног спектакла узета је као пример за објашњавање једне шире појаве – визуелне идеологизације и начина на које слика, у овом случају филмска, може бити употребљена у идеолошко-политичкој сфери. -------------------------
Доц. др Јово Бакић (из рецензије) Аутор је из великог броја снимљених југословенских филмова с ратном тематиком за своју анализу одабрао најрепрезентативније представнике жанра који се могу сврстати по својим особинама у „партизански ратни спектакл. Они су садржински и хронолошки дали довољно материјала аутору за разматрања о друштвено-политичкој клими у Југославији и њеном рефлектовању на филмску продукцију, њен садржај, поруке, њихову рецепцију... Проф. др Милан Ристовић (из рецензије)
ISBN 978-86-86563-92-7 |