Sociologija
Курс:
Планирање и евалуација у настави (мастер) У оквиру предмета: Планирање и евалуација у настави
Предавачи:
др Лидија Радуловић, ванредни професор
др Вера Рајовић, ванредни професор у пензији др Наташа Цвијан (Симић), виши научни сарадник др Оља Јовановић Милановић, доцент обавезни курс Број бодова: 4.00 Садржај курса: Теоријска настава
Праћење и оцењивање у наставном процесу: 1. у контексту планирања и евалуације наставе, 2. у контексту разумевања и подстицања учења ученика. Функције оцењивања. Проблеми у оцењивању.
Врсте и облици оцењивања: Формативно и сумативно оцењивање. Оцењивање у ранговима и описно оцењивање. Скале оцена. Оцењивање и стандарди компетенција.
Активности и поступци у процесу праћења и оцењивања: Одређивање критеријума оцењивања. Креирање евалуативних активности и задатака. Подстицање самоевалуације ученика и улога документације о раду ученика (портфолио). Повратна информација.
Тестови знања: Нормативни и критеријски тестови. Особине тестова. Структура теста знања. Врсте задатака (према нивоу знања и форми питања).
Практична настава
Анализа процеса оцењивања у школи. Планирање евалуативних активности у настави. Конструкција нацрта теста знања. Формулисање описне оцене. Вежбање у давању усмене повратне информације. Вођење портфолиа.
Циљ изучавања курса: оспособљавање студената да учествују у процесу праћења и оцењивања рада ученика и да развијају наставу на основу резултата евалуације, како учениког постигнућа, тако и наставног процеса у целини.
Предуслови за полагање: --- Облици наставе: предавање, дискусије и дебате, решавање проблема, креирање евалуативних активности, конструкција тестова, опсервације и анализа материјала.
|
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Армстронг, Т. (2008). Дискурс академског постигнућа, Дискурс развоја човека, Најбоље школе, Загреб, 15-79.
Вучић,Л., Поповић, Н., Испитивање и оцењивање ученика, Учитељ у пракси, Београд, 1991
Glasser,W., Ocjene i druge temeljne značajke kvalitetne škole, Kvalitetna škola, Zagreb, 2005. 93-107.
Jensen,E., Super-nastava, 311-323, Zagreb, 2003.
Kyriacou, Temeljna nastavna umijeća, Zagreb, 159-179, 2001.
Lindquist,E.F., Припремање теста и природа мерења у педагогији, Београд, 1966.
Павловић-Бабић,Д., Оцењивање оријентисано на исходе, Београд, 2003.
Пешић,М., Планирање, праћење и евалуација сопственог рада, Учитељ у пракси, Београд, 1991.
Хавелка,Н., Хебиб,Е., Бауцал,А., Оцењивање за развој ученика, Министарство просвете и спорта РС, Београд, 2003.