Psihologija

Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:

1. недеља
предавање - Учење у ваншколском и школском контексту
I УЧЕЊЕ У ВАНШКОЛСКОМ И У ШКОЛСКОМ КОНТЕКСТУ 1. Учење у свакодневном контексту 1. 1. "Шегртовање" у културом моделованом контексту 1. 2. Спонтана знања и имплицитне теорије о људском учењу 2. Улога образовања у људском и друштвеном развоју 2. 1. образовање и индивидуални развој 2. 2. образовање и филогенетски развој 2. 3. образовање и друштвени развој

2. недеља
предавање - Трансфер учења и писменост
II ТРАНСФЕР УЧЕЊА И ПИСМЕНОСТ 1. Стицање писмености у различитим образовним областима као циљ учења 2. Трансфер: појам, тумачења, услови 3. Начини подршке учења за трансфер 4. Контроверзна питања: знање, дубоко разумевање, примена

2. недеља
вежбе - Активно учење
(презентација програма)

3. недеља
предавање - Психолошке теорије и школско учење: Бихејвиоризам
III ПСИХОЛОШКЕ ТЕОРИЈЕ И ШКОЛСКО УЧЕЊЕ 1. Бихејвиоризам и школа

3. недеља
вежбе - Анализа тока учења једног детета
(теренски рад)

4. недеља
предавање - Хуманистичка психологија и школа

4. недеља
вежбе - Програм по избору
(приказ програма)

5. недеља
предавање - Когнитивна психологија и школа

5. недеља
вежбе - Развој културе критичког мишљења
(приказ програма)

6. недеља
предавање - Социјални конструктивизам и школа

7. недеља
предавање - Метакогниција и саморегулисано учење
IV МЕТАКОГНИЦИЈА И САМОРЕГУЛИСАНО УЧЕЊЕ 1.Метакогниција: извори, облици и развој у школсик условима 2.Стицање саморегулисаног учења у школи

7. недеља
вежбе - Анализа часа
(анализа школксог часа из угла различитих психолошких теорија)

8. недеља
предавање - Разноврсност: индивидуалне, групне, развојне и културне разлике
V РАЗНОВРСНОСТ: ИНДИВИДУАЛНЕ, ГРУПНЕ, РАЗВОЈНЕ, КУЛТУРНЕ РАЗЛИКЕ 4.1 Когнитивни стилови и стилови учења 4.2 Полне разлике и настава 4.3 Културне разлике и мултикутурално образовање 4.4. Образовање деце са посебним потребама

9. недеља
предавање - Мотивација
VI МОТИВАЦИЈА 3.1 Теорије мотивације и њихове импликације у настави 3.2 Мотивација за школско учење 3.3 Мотив постигнућа 3.4 Стратегије за подстицање мотивације

10. недеља
предавање - Улоге наставника и облици организовања наставе
VII УЛОГЕ НАСТАВНИКА И ОБЛИЦИ ОРГАНИЗОВАЊА НАСТАВЕ 1. Улоге наставника 2. Методе учења и наставе 3. Самоевалуација и планирање наставе 4. Давање повратне информације у педагошко-инструктивном раду

10. недеља
предавање - Израда предлога иновативне компоненте наставе
(израда и испробавање у одељењу иновативне компоненте наставе)

11. недеља
предавање - Стварање и одржавање подстицајне средине за учење
5. Стварање и одржавање подстицајне средине за учење 6. Истраживање учења, наставе и сопствене праксе

12. недеља
предавање - Школа као контекст учења, развоја и рада
VIII ШКОЛА КАО КОНТЕКСТ УЧЕЊА, РАЗВОЈА И РАДА. 1. Школска правила, школска атмосфера 2. Развој школе као институције

13. недеља
предавање - Завршни преглед
VI ЗАВРШНИ ПРЕГЛЕД
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
1.Видовић, В., Ријавец, М., Влаховић-Штетић, В., Миљковић, Д. (2003) Психологија образовања, Загреб, ИЕП-ВЕРН’ (одабрана поглавља) 2. избор одабраних чланака 3. приручници за иновативне програме
↑↑↑