Psihologija

Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:

1. недеља
предавање - Увод у мултикултурално образовање
Увод у мултикултурално образовање: - Различита одређења мултикултуралног образовања - Заблуде о мултикултуралном образовању - Циљ и принципи мултикултуралног образовања - Милтикултурално образовање и образовна реформа

2. недеља
предавање - Култура и групна припадност
-Расна, етничка, класна, религијска и полна припадност -Културна асимилација и културни плурализам -Хипотеза о културној депривацији и културном дефициту -Једнаке образоване могућности

3. недеља
вежбе - Избор теме за семинарски рад
(менторски рад) - Студенти су обавезни да на састанак са наставником додју са предлогом теме за семинарски рад и предлогом чланака који ће се користити за писање семинарског рада - Заједно са наставником се утврдјује тема и избор чланака - Заједно са наставником се утврдјује структура семинарског рада

4. недеља
предавање - Банксов модел мултикутуралног образовања
Банксов модел мултикутуралног образовања: - Интеграција садржаја - Конструкција знања - Редукција предрасуда - Педагогија једнакости - Подржавајућа школска клима и социјална структура

5. недеља
предавање - Мултикултурални курикулум
- Борба против дискриминације - Разумевање мултиплих историјских перспектива

6. недеља
вежбе - Мултикултурални курикулум - дизајнирање часова
(рад у малим групама) - Израда предлога сценариа за едукативну радионицу из области мултикултуралног образовања

7. недеља
вежбе - Испробавање сценариа за мултикултурални час
(практичан теренски рад) - Студенти су у обавези да конципирани сценарио едукативне радионице реализују у једном одељењу (примене у школи) и да напишу извештај о реализацији радионице

8. недеља
вежбе - Израда финалне верзије сценариа за мултикултурални час
(рад у малим групама) - Искуства која су стечена током извођења радионице уграђују се у финалну верзију едукативне радионице.

9. недеља
предавање - Бенетов развојни модел интеркултуралне сензитивност
Интеркултурална комуникација - Баријере у интеркултуралној комуникцији - Развијање интеркултуралне компетентности Бенетов развојни модел интеркултуралне сензитивности - Развијање интеркултуралне сензитивности

10. недеља
предавање - Програми за подстицање толеранције, уважавања разлика и интекултуралног разумева
приказ програма

11. недеља
вежбе - Излагање и дискусија семинарских радова
- Студенти излажу своје семинарске радове (ПП презентација обавезна) у оквиру 15 минута, а затим одговарају на питања колега и наставника (5 минута)

12. недеља
вежбе - Излагање и дискусија семинарских радова
- Студенти излажу своје семинарске радове (ПП презентација обавезна) у оквиру 15 минута, а затим одговарају на питања колега и наставника (5 минута)

13. недеља
предавање - Нови погледи на мултикутурално образовање
- Преглед нових приступа, истраживања и значајних отворених питања у области мултикутуралног образовања
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
1. Banks, J.A. (2001) Multicultural Education: Goals, Possibilities and Challenges, in Diaz, C.F. (ed) Multicultural Education in the 21st Century, Allyn & Bacon
2. Banks, J.A. (2002) Introduction to Multicultural Education, , 3/E, Allyn & Bacon, 160 pp
3. Bennett, C.I. (2003) Multicultural Curriculum Development: A Decision-Making Model and Lesson Plans, poglavlje iz knjige, Comprehensive Multicultural Education: Theory and Practice, 5/E, Allyn & Bacon, 434. pp
4. De Vito, L. (2005) Intepersonal Comminication and Cultrue, poglavlje iz knjige Messages – Building Interpersonal Communication Skills , 6th edition, Allyn & Bacon
5. Ивић, И., Пешикан, А., Антић, С. (2001): Активно уcење 2, Београд, Институт за психологију, МПРС, МПНЦГ, UNICEF, стр. 94-97, 114-126, 180-191
6. Gollnick, D. M. and Chinn, P.C. (2006) Ethnicity and Race, poglavlje iz knjige Multicultural Education in a Pluralistic Society & Exploring Diversity Package, 7/E, Prentice Hall, 432 pp
Општа допунска литература
• 3 изворна чланака из научних часописа изабраних од стране студента у зависности од избора теме за семинарски рад
↑↑↑