Psihologija
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - Еволуција и индивидуалне разлике
•Методе
•Контроверзне теме
•Преживаљавање, спаривање, родитељство и живот у групи
•Доприноси еволуционе психологије психологији индивидуалих разлика Литература: Tooby, J. & Cosmides, L. (1990). On the Universality of Human Nature and the Uniqueness of the Individual: The Role of Genetics and Adaptation. Journal of Personality, 58: 18-67
|
1. недеља предавање - Увод: генератори индивид. разлика, таксономије и одређење ендофенотипова
•Представљање, упознавање са структуром предмета и испита, наставницима, обавезама и литературом
•Предмет проучавања ове научне дисциплине
•Генератори индивидуалних разлика, њихове таксономије и одређење плаузибилних ендофенотипова |
2. недеља предавање - Савремене методе и технике истраживања у психологији индивидуалних разлика
•Истраживачки нацрти
•Статистичке методе
•Психофизиолошке методе (ЕЕГ, евоцирани потенцијали, ПЕТ, електродермална активност, кардиоваскулана активност, ЦТ, МРИ, фМРИ)
•Неурофармаколошки метод |
2. недеља предавање - Генетска/ срединска детерминисаност понашања
•Популациона генетика
•Квантитативна генетска теорија
•Кванитативне генетске методе: понашање животиња, породичне студије људског понашања, студије близанаца и адопционе студије
•Доприноси беихејвиоралне генетике психологији индивидуалих разлика
|
3. недеља семинар - Индивидуално/групно испитивање неком од техника за проц. личности/интелигенције
•Одабир психичке карактеристике која ће се испитивати
•Одабир технике којом ће се дата психичка функција (или ендофенотип) испитивати
•Испитаници и начин презентације налаза |
3. недеља семинар - Избор теме за семинарски рад и избор релевантне литературе
•Утврђивање тема и избор чланака
•Утврђивање структуре семинарског рада
|
4. недеља предавање - Систем за бих. активацију и систем за бих. флексибилност
•Историјски преглед система за само-стимулацију
•Факторско-аналитичке студије
•Природа конзуматорног понашања евоцираног системом за бих. активацију
•Неуродинамика система за самостимулацију
•Улога система за бих. активацију у учењу и памћењу
•Бих. сисем активације и делузионо понашање
•Бих.флексибилност/ригидност и ставови/ интересовања/ вредности
•Улога ових система у цвкодневном понашању људи (задовољство животом, академска успешност, успешност на послу, здравље, положај у групи) |
4. недеља семинар - Конструкција мерног инструмента 1
•Одабир конструкта
•Развијање индикатора
•Испитаници и структура извештаја |
5. недеља предавање - Систем за бих. инхибицију и регулацију реакција на стрес
•Преклинички модели изучавања страха
•Факторско-аналитичке студије
•Базични мождани систем за генерисање страха
•Неуродинамика система за бих. инхибицију
•Систем за бих. инхибицију и учење
•ХПА (Хипоталамо-питуитарно-адренална) оса
•Стрес и метаболизам
•Глукокортикоидни рецептор
•Генетски полиморфизми и стрес
•Улога ових система у свакодневном понашању људи(задовољство животом, академска успешност, успешност на послу, здравље, положај у групи) |
5. недеља вежбе - Систем за бих. инхиб., актив., флексибилност и регул. реакција на стрес: мерење
•Упознавање са мерним инструментима
•Примена релевантних метода у решавању проблема везаних за дату област
|
6. недеља предавање - Систем за регулацију реакција напада (агресивност)
•Таксономије агресивности
•Факторско-аналитичке студије
•Улога срединских и социјалних варијабли у генерисању агресивности
•Базични мождани системи за генерисање агресивности
•Неуродинамика система за регулацију напада
•Улога система за бихејвиоралну флексибилност/ригидност и система за регулацију реакција напада у понашању људи и њиховом свакодневном прилагођавању (задовољство животом, академска успешност, успешност на послу, здравље, положај у групи) |
6. недеља семинар - Конструкција мерног инструмента 2
•Одабир конструкта
•Развијање индикатора
•Испитаници и структура извештаја |
7. недеља предавање - Дезинтеграција регулативних функција (психотицизам, схизотипалност)
•Историјски преглед система за интеграцију регулативних функција
•Факторско-аналитичке студије
•Базични мождани системи који учествују у интеграцији регулативних функција
•Неуродинамика система за интеграцију регулативних функција
•Улога система за интеграцију регулативних функција у понашању људи и њиховом свакодневном прилагођавању (задовољство животом, академска успешност, успешност на послу, здравље, положај у групи) |
7. недеља вежбе - Дезинтеграција регулативних функција и рег. реакција напада: мерење
•Упознавање са мерним инструментима
•Примена релевантних метода у решавању проблема везаних за дату област
|
8. недеља предавање - Самопоимање и самоевалуација
•Историјски преглед истраживања самопоимања и самоевалуације
•Факторско-аналитичке студије
•Локус контроле, одбрамбени механизми и самопоимање
•Самопоимање и разноврсни бихејвиорални корелати
|
8. недеља вежбе - Самопоимање и самоевалуација: мерење
•Упознавање са мерним инструментима
•Примена релевантних метода у решавању проблема везаних за дату област
|
9. недеља предавање - Егзекутивне функције и меморија
•Појам егзекутивних функција
•Структура егзекутивних функција
•Мерење егзекутивних функција
•Меморија: појам, структура и мерење |
9. недеља вежбе - Егзекутивне функције: мерење
•Упознавање са мерним инструментима
•Примена релевантних метода у решавању проблема везаних за дату област
|
10. недеља предавање - g-фактор, групни фактори и метакогниција
•g и групни фактори
•хеуристике у закључивању, метакогниција и индивидуалне разлике
Литература: Jensen, A. (1998). The g-factor. Westport, CT: Praeger (odabrana poglavlja)
|
10. недеља вежбе - g-фактор, групни фактори и метакогниција: мерење
•Упознавање са мерним инструментима
•Примена релевантних метода у решавању проблема везаних за дату област
|
11. недеља семинар - Излагање и дискусија семинарског рада 1
Излагање семинарских радова (Powerpoint презентација обавезна) у оквиру 15 минута, и одговарање на питања колега и наставника (5 минута) Литература: Plomin, R., DeFries, J.C. & McClearn (1990). Behavioral Genetics: A primer. New York: Freeman and company (odabrana poglavlja).
|
11. недеља семинар - Излагање и дискусија семинарског рада 2
Излагање семинарских радова (Powerpoint презентација обавезна) у оквиру 15 минута, и одговарање на питања колега и наставника (5 минута) |
12. недеља семинар - Излагање и дискусија резултата индивидуалног/групног испитивања 1
•Излагање резултата тестирања, или конструкције мерног инструмента (Powerpoint презентација обавезна) у оквиру 10 минута, и одговарање на питања колега и наставника (5 минута) |
12. недеља семинар - Излагање и дискусија резултата индивидуалног/групног испитивања 2
Излагање резултата тестирања, или конструкције мерног инструмента (Powerpoint презентација обавезна) у оквиру 10 минута, и одговарање на питања колега и наставника (5 минута) |
13. недеља семинар - Презентација мерног инструмента и резултата добијених његовим задавањем 2
Презентација мерног инструмента и резултата добијених његовим задавањем(Powerpoint презентација обавезна) у оквиру 10 минута, и одговарање на питања колега и наставника (5 минута) |
13. недеља семинар - Презентација мерног инструмента и резултата добијених његовим задавањем 1
Презентација мерног инструмента и резултата добијених његовим задавањем(Powerpoint презентација обавезна) у оквиру 10 минута, и одговарање на питања колега и наставника (5 минута) |
14. недеља - - Рекапитулација градива и припрема за испит
|
15. недеља - - Испит
|
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Zuckerman, M. (2005). Psychobiology of personality. Cambridge: Cambridge University Press (odabrana poglavlja).
Hogan, R., Hogan, J. & Roberts B. W. (1996). Personality Measurement and Employment Decisions: Questions and Answers. American Psychologist, 51:469-477