Psihologija
Курс:
Вештине саветовања (осн.) У оквиру предмета: Вештине саветовања
обавезни курс Број бодова: 4.00 Садржај курса: Kurs pruža osnovna saznanja u vezi sa konceptima, metodama i veštinama kognitivno-bihejvioralnog savetodavnog modela sa naglaskom na Racionalno-emotivnoj bihejvioralnoj i Kognitivnoj terapiji. Razmatraće se veštine potrebne za: a. formiranje optimalnog savetodavnog odnosa i terapijskog saveza, b. procenu klijentovih disfunkcionalnih obrazaca mišljenja, osećanja i ponašanja, c. određivanje cilja savetovanja, d. korišćenje različitih intervencija (kognitivnih, emotivnih, bihejvioralnih), e. evaluaciju toka savetovanja, f. razumevanje ključnih etičkih i profesionalnih pitanja u savetovanju.
U praktičnom delu prethodno pomenute veštine se uvežbavaju i integrišu u radu na prevazilaženju nekih od najčešćih disfunkcionalnih osećanja i ponašanja na nekliničkom nivou, uključujući i neasertivno ponašanje.
Циљ изучавања курса: Sticanje znanja o bazičnim konceptima kognitivno-bihejvioralnog savetodavnog modela, ovladavanje veštinama razvoja optimalnog savetodavnog odnosa, procene klijentovog problema u formi kognitivnog modela emocionalnog poremećaja i korišćenja nekih od osnovnih intervencija.
Предуслови за полагање: Osnovi psihoterapije i savetovanja, Psihoterapijski modaliteti; korisna su znanja iz Opšte psihopatologije i Kliničke psihologije. Облици наставе: Predavanja i vežbe uz diskusiju primera iz literature ili audio i video traka, igranje uloga savetnika i klijenta
|
План курса:
1. недеља предавање - Kognitivno-bihejvioralni modeli u savetovanju
|
1. недеља вежбе - Diskusija sličnosti i razlika
|
2. недеља предавање - ABC model – nivo primarnog emocionalnog problema
|
2. недеља вежбе - Formulisanje ABC modela na ličnom primeru
|
3. недеља предавање - ABC model – nivo sekundarnog emocionalnog problema
|
3. недеља вежбе - Formulisanje ABC modela na ličnom primeru
|
4. недеља предавање - Psihički poremećaj i zdravlje
|
4. недеља вежбе - Procena disfunkcionalnih osećanja i ponašanja na ličnom primeru
|
5. недеља предавање - Procena klijenta
|
5. недеља вежбе - Procena disfunkcionalnih osećanja i ponašanja na ličnom primeru
|
6. недеља предавање - Postavljanje ciljeva
|
6. недеља вежбе - Igranje uloga savetnika i klijenta
|
7. недеља предавање - Saradnja sa klijentom i započinjanje seanse
|
7. недеља вежбе - Igranje uloga savetnika i klijenta
|
8. недеља предавање - Strukturisanje seanse
|
8. недеља вежбе - Igranje uloga savetnika i klijenta
|
9. недеља предавање - Sokratovski metod
|
9. недеља вежбе - Igranje uloga savetnika i klijenta
|
10. недеља предавање - Procena ABC modela na konkretnom primeru
|
10. недеља вежбе - Igranje uloga savetnika i klijenta
|
11. недеља предавање - Kognitivne intervencije
|
11. недеља вежбе - Igranje uloge savetnika i klijenta
|
12. недеља предавање - Emotivne i imaginativne intervencije
|
12. недеља вежбе - Igranje uloga savetnika i klijenta
|
13. недеља предавање - Bihejvioralne intervencije
|
13. недеља вежбе - Igranje uloga savetnika i klijenta
|
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Vukosavljević-Gvozden, T. (2009). Racionalno-emotivna bihejvioralna terapija: teorija i metod. Beograd, Kreativni centar.
Општа допунска литература
Ellis, A., Dryden, W. (2002). Primjena racionalno-emocionalne bihejvioralne terapije. Jastrebarsko, Naklada Slap (odabrana poglavlja)