Psihologija
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - Циљеви образовања и васпитања
Начини одредјивања циљева образовања и васпитања
Компаративни преглед циљева образовања и васпитања
Погледи различитих интересних група на цољеве образовања
Типичне дилеме и правци развоја
|
2. недеља предавање - Елементи система образовања
Курикулум: различите концепције
Уџбеници и наставни материјали
|
3. недеља предавање - Елементи система образовања
Вредновање: различити облици
Улога и компетенције наставника
|
4. недеља предавање - Елементи система образовања
Управљање системом образовања
Финансирање образовања
|
5. недеља предавање - Извори података о образовању
Образовна статистика
Процене потреба у образовању
Процена квалитета образовања
|
6. недеља предавање - Међународне и међудржавне организације у области образовања
ОЕЦД
Савет Европе и Европска Комисија
УНЕСЦО
Регионална сарадња у образовању
Приоритети, стратегије и синергије
|
7. недеља предавање - Компаративни преглед система образовања
Употреба релевантних извора информација
Компаративни преглед по димензијама образовања
|
8. недеља предавање - Образовне реформе у Европи
Системске реформе 90-их
Школске промене
Реформа високог образовања
|
9. недеља предавање - Психолоше димензије промена у образовању
Интересне групе и конфликти у образовању
Наставници: стицање нових компетенција и страх од промене
|
10. недеља предавање - Психолошке димензије промена у образовању
Култура школе и руководјење променом на школском нивоу
Културне разлике и образовање мањина
|
11. недеља предавање - Психолошке димензије промена у образовању
Руководјење променама у образовању на сколском и системском нивоу |
12. недеља предавање - Завршни преглед: Димензије квалитета у образовању
Отвореност за промене и сарадња са интересним групама
Мерљивост и одговорност
|
13. недеља предавање - Завршни преглед: Димензије квалитета у образовању
праведност
ефикасност и ефективност
регулисаност
|
14. недеља - - Припрема за испит
- |
15. недеља предавање - Испит
- |
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Ковач-Церовиц, Т. и др. (2004) Квалитетно образовање за све – изазови реформе образовања, Министарство просвете и спорта Републике Србије
Ковач-Церовиц, Т. и Ранковић, Т (2011): Образовање. У: Први национални извештај о социјалном укључивању и смањењу сиромаштва
Фуллан, М. (2005): Силе промене
Ковач Церовић, Т., (2007): Advancing Education of Roma in… Serbia. Budapest: Roma Education Fund
Ковач Церовић, Т, Vizek-Vidović, V., Powell, S.(2010): Parent participation in the life of school. Ljubljana: CEPS, Pedagogical Faculty,
OECD (2003): Education policy analysis. Paris: OECD
Pasi Sahlberg (2012): Finnish lessons:What Can the World Learn from Educational Change in Finland? New York:Teachers College Press
OECD (2013): Trends shaping education 2013, Paris: OECD
Dauite, C. i Kovač Cerović, T. (u štampi): Dynamic storytelling: social transformation role of Pedagogical Assistants in Serbia. OSCE, Institut za psihologiju
Kovač Cerović, T. (2013): Analiza efekata politika: Pružanje dodatne podrške učenicima iz osetljivih grupa u preduniverzitetskom obrazovanju. Beograd: UNICEF i SIPRU
Општа допунска литература
OECD (2012): Јачање интегритета и борба против корупције у образовању. Париз:OECD
Vieluf,S., et.al.(2012):Teaching Practices and Pedagogical Innovations: Evidence from TALIS. Paris: OECD, CERI