Psihologija

Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:

1. недеља
предавање - Упознавање; филозофски корени
•Упознавање са садржајем предмета, начином предавања и испитивања и литературом. •Доктрина неутемељености као метатеоријска позиција заједничка за конструктивистичке форме фацилитације (филозофски корени - софизам, скептицизам, будизам, номинализам, перспективализам, прагматизам и нео-прагматизам; савремена филозофија науке и постмодерна схватања).

2. недеља
предавање - Епистемологија конструктивистичког приступа фацилитацији
Епистемологија конструктивистичког приступа фацилитацији (мултиперспективизам, плурализам референтних оквира и епистемолошки релативизам; примат људских односа над суштином, партиципативна епистемологија, потенцијализам људског развоја; слобода, агенсност и одговорност)

3. недеља
предавање - Конструктивистичко схватање психолошких поремећаја
"Патологизација друштва" и конструктивистичко схватање психолошких поремећаја у контексту савремене кратологије.

4. недеља
предавање - "Технологије јаства" и врсте фацилитације
"Технологије јаства" и врсте фацилитације у конструктивистичком приступу (психотерапија, саветовање, коучинг, рефлексивне праксе, итд.)

5. недеља
предавање - Стање транзиције као потка конструктивистичке фацилитације
Идеја стања транзиција као потка конструктивистичке фацилитације (анксиозност, страх, претња, кривица, агресивност и хостилност)

6. недеља
предавање - Приступ процени; супсумација; вештине фацилитације
Конструктивистички приступ процени (испитивање и обухватање значења) Идеја супсумације значења Вештине конструктивистичке фацилитације

7. недеља
предавање - Квантитативне конструктивистичке технике процене значења
Квантитативне конструктивистичке технике процене значења (Мрежа репертоара конструката улога, Мрежа зависности, Мрежа Импликација, Мрежа отпорности према променама)

8. недеља
предавање - Квалитативне технике процене значења; релационе технике; структуралне технике
Квалитативне конструктивистичке технике процене значења Фрагментација идентитета и екстернализација унутрашњег дијалога: релационе технике (Заједница јастава, ПЕГ, Екстернализација) Хијерархизација ментација: структуралне технике (Ледеринг, Пирамидинг и Осавремењени пирамидинг, АБЦ).

9. недеља
предавање - Конструктивистичко схватање симптома и психолошких поремећаја
Конструктивистичко схватање симптома и психолошких поремећаја (симптом као мера значења и реда у систему, поремећај као избор, одбрана конструката идентитета и настојање да се одржи животни смисао).

10. недеља
предавање - Конструктивистички приступ фацилитацији промене-основна начела
Конструктивистички приступ фацилитацији промене: основна начела(одвијање циклуса искуства; проблеми са доношењем одлука; турбулентност и дисипативне структуре; отпор; заштаита конструката идентитета "суперемпиричном" или "супердогматичном" стратегијом; транзиције и дисконтинуитет).

11. недеља
предавање - Конструктивистички приступ фацилитацији промене-циљеви
Конструктивистички приступ фацилитацији промене: циљеви (повећање пермеабилности надређене структуре; вербализација превербалних делова сржне структуре; распршење зависности, померање од преемптивног ка пропозиционалном конструисању; артикулација и стезање сржне улоге; реконструкција система као главни циљ фацилитације промене)

12. недеља
предавање - Конструктивистичко схватање психотерапијског односа
Конструктивистичко схватање психотерапијског односа (улога психотерапеута, лаковерни приступ, отвореност према превари, отвореност према одбацивању и отвореност према губљењу моћи; трансфер и контратрансфер зависности, отпор)

13. недеља
предавање - Однос и комуникација током процеса конструктивистичке фацилитације
Однос током процеса конструктивистичке фацилитације (лаковерни приступ; пропозиционалност; питање моћи и однос улога). Уважавајућа комуникација и начини говора примерени конструктивистичкој фацилитацији;

14. недеља
предавање - Евалуација учинка и критеријуми евалуације
Евалуација учинка у конструктивистичкој фацилитације Питање критеријума и метакритеријума евалуације

15. недеља
предавање - Евалуација курса
Завршна разматрања и eвалуација курса.
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Fransella, F. (Ed.) (2003) International Handbook of Personal Construct Psychology. Chichester: John Wiley & Sons.
Neimeyer, R.; Mahoney, M. (1995) Constructivism in Psychotherapy. Washington, DC: APA.
Pavlović, J.; Stojnov, D. (2011) Personal construct coaching: “New/old“tool for personal and professional development.
Stojnov, D. (2003) Psihologija ličnih konstrukata: uvod u teoriju i terapiju. Beograd: Zepter Book World.
Stojnov, D. (2011) Od psihologije ličnosti ka psihologiji osoba, drugo izdanje. Novi Sad, Mediterran Publishing.
Stojnov, D. (2010): Psychotherapist-as-a-philosopher-of-science. U: J. Raskin, S. Bridges, & R. Neimeyer (Eds.), Studies in Meaning 4, 313-356. NY: Pace University Press.
Stojnov, D.; Procter, H. (2012): Spying on the self: Reflective elaborations in personal & relational construct psychology.
↑↑↑