Psihologija
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - Упознавање са предметом, испитом и обавезама
Структура предмета
Структура обавеза: а) презентација, б) тестирање и интервјуисање два кандидата (писање интегративног извештаја на основу различитих метода и техника процене, ц) „превод“ екстензивне листе компетенција у варијабле индивидуалних разлика
Литература
Комуникација преко емаила и моодле : http://lms.f.bg.ac.rs/
Структура испита |
2. недеља предавање - Психологија индивидуалних разлика, теме, методе и налази
Преглед дисциплине |
3. недеља предавање - Неке експерименталне парадигме у истраживању диспозиција
Implicit association test
Affective priming
IOWA gambling task
Prisoner Dilemma |
4. недеља предавање - Центри за процену: преко способности и црта
Преглед налаза о значају спсобности и црта личности за предвиђање успешности у послу
Шта су центри за процену
Како изгледају задаци и ситуације које центри користе у процени кандидата
Инкрементални допринос центара за процену предвиђању успешности у послу |
5. недеља предавање - Неуроанатомске, неуробиохемијске и неурофизиолошке основе понашања
Неуростатика: Анатомске основе понашања
Неуродинамика: Биохемијске основе понашања
Неуродинамика: Физиолошке основе понашања
|
6. недеља предавање - Биолошке основе неуротицизма и екстраверзије
Систем за страх и анксиозност
Неуротицизам
Систем за трагање
Екстраверзија |
7. недеља предавање - Биолошке основе агресивности и самоконтроле
Систем за срџбу и гнев
Агресивност/хостилност/сарадљивост
Психотицизам (Eysenckov)/импулсивност/савесност
Аморалност
|
8. недеља предавање - g
g- биолошке основе
g- и процесирање информација
метода корелираних вектора
g- практична вредност |
9. недеља предавање - Егзекутивне функције
Егзекутивне функције
Дезинтеграција
Отвореност
|
10. недеља предавање - Скале за контролу социјално пожељног одговорања - психометријски мит?
Да ли људи лажу приликом попуњавања тестова личности?
Да ли умеју да слажу, ако желе?
Да ли то раде у реалним животним ситуацијама, када постоји мотивација да се то ради?
Да ли то уништава валидност тестова личности у ситуацијама каква је селекциона?
|
11. недеља предавање - Одређење самопоимања
Шта је самопоимање? |
12. недеља предавање - Самопоимање - резултати истраживања
Самопоимања и критеријумске групе |
13. недеља предавање - Повратна информација о предиспитним обавезама и припрема за испит
|
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Zuckerman, M. (2005). Psychobiology of personality. Cambridge: Cambridge University Press (odabrana poglavlja).
Jensen, A. (1998). The g-factor. Westport, CT: Praeger (odabrana poglavlja)
Panksepp, J. (1998). Affective Neuroscience. The Foundations of Human and Animal Emotions. New York: Oxford University Press (одабрана поглавља)
Žeželj, I., Lazarević, Lj. i Pavlović, M. (2010). Test implicitnih asocijacija: teorijske i metodološke osnove. Psihologijske teme,1, 45-69.
Miyake, A. et al. (2000). The Unity and Diversity of Executive Functions and Their
Contributions to Complex ‘‘Frontal Lobe’’ Tasks: A Latent Variable Analysis. Cognitive Psychology 41, 49–100
Meriac,J.P. et al(2008).Further Evidence for the Validity of Assessment Center Dimensions:A Meta-Analysis of the Incremental Criterion-Related Validity of Dimension Ratings.J of App Psych,93,1042–1052