Psihologija

Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:

1. недеља
предавање - Упознавање са предметом, испитом и обавезама
Структура предмета Структура обавеза: а) презентација, б) тестирање и интервјуисање два кандидата (писање интегративног извештаја на основу различитих метода и техника процене, ц) „превод“ екстензивне листе компетенција у варијабле индивидуалних разлика Литература Комуникација преко емаила и моодле : http://lms.f.bg.ac.rs/ Структура испита

2. недеља
предавање - Психологија индивидуалних разлика, теме, методе и налази
Преглед дисциплине

3. недеља
предавање - Неке експерименталне парадигме у истраживању диспозиција
Implicit association test Affective priming IOWA gambling task Prisoner Dilemma

4. недеља
предавање - Центри за процену: преко способности и црта
Преглед налаза о значају спсобности и црта личности за предвиђање успешности у послу Шта су центри за процену Како изгледају задаци и ситуације које центри користе у процени кандидата Инкрементални допринос центара за процену предвиђању успешности у послу

5. недеља
предавање - Неуроанатомске, неуробиохемијске и неурофизиолошке основе понашања
Неуростатика: Анатомске основе понашања Неуродинамика: Биохемијске основе понашања Неуродинамика: Физиолошке основе понашања

6. недеља
предавање - Биолошке основе неуротицизма и екстраверзије
Систем за страх и анксиозност Неуротицизам Систем за трагање Екстраверзија

7. недеља
предавање - Биолошке основе агресивности и самоконтроле
Систем за срџбу и гнев Агресивност/хостилност/сарадљивост Психотицизам (Eysenckov)/импулсивност/савесност Аморалност

8. недеља
предавање - g
g- биолошке основе g- и процесирање информација метода корелираних вектора g- практична вредност

9. недеља
предавање - Егзекутивне функције
Егзекутивне функције Дезинтеграција Отвореност

10. недеља
предавање - Скале за контролу социјално пожељног одговорања - психометријски мит?
Да ли људи лажу приликом попуњавања тестова личности? Да ли умеју да слажу, ако желе? Да ли то раде у реалним животним ситуацијама, када постоји мотивација да се то ради? Да ли то уништава валидност тестова личности у ситуацијама каква је селекциона?

11. недеља
предавање - Одређење самопоимања
Шта је самопоимање?

12. недеља
предавање - Самопоимање - резултати истраживања
Самопоимања и критеријумске групе

13. недеља
предавање - Повратна информација о предиспитним обавезама и припрема за испит
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Zuckerman, M. (2005). Psychobiology of personality. Cambridge: Cambridge University Press (odabrana poglavlja).
Jensen, A. (1998). The g-factor. Westport, CT: Praeger (odabrana poglavlja)
Panksepp, J. (1998). Affective Neuroscience. The Foundations of Human and Animal Emotions. New York: Oxford University Press (одабрана поглавља)
Žeželj, I., Lazarević, Lj. i Pavlović, M. (2010). Test implicitnih asocijacija: teorijske i metodološke osnove. Psihologijske teme,1, 45-69.
Miyake, A. et al. (2000). The Unity and Diversity of Executive Functions and Their Contributions to Complex ‘‘Frontal Lobe’’ Tasks: A Latent Variable Analysis. Cognitive Psychology 41, 49–100
Meriac,J.P. et al(2008).Further Evidence for the Validity of Assessment Center Dimensions:A Meta-Analysis of the Incremental Criterion-Related Validity of Dimension Ratings.J of App Psych,93,1042–1052
↑↑↑