Psihologija
Курс:
Перспективе у психологији образовања (докт.) У оквиру предмета: Перспективе у психологији образовања
изборни курс Број бодова: 10.00 Садржај курса: У курсу се обрађују главне актуелне теме у психологији образовања на продубљеном нивоу: саморегулисано и комплексно учење, емоције и учење, мотивација, епистемолошка и друга уверења и ставови ученика, родитеља и наставника у односу на образовање, осигурање квалитета образовања, карактеристике и начини унапређивања наставничке професије, психолошка истраживања и образовна политика и друге теме. Циљ изучавања курса: Курс има за циљ да студентима омогући продубљено разумевање нових трендова у психологији образовања и да их оспособи за истраживање, праћење и дизајнирање образовних модела који почивају на новим знњима из ове области
Предуслови за полагање: За праћење курса предуслов су курсеви са мастерс и основних студија: Школска психологија и Психологија наставе и учења или еквивалент Облици наставе: Предавања, израда есеја и извештаја, циљане посете, испитивање наставника, ученика и родитеља, обрада литературе
|
План курса:
1. недеља предавање - Импликације и апликација психолошких школа и праваца у образовању
|
1. недеља предавање - Саморегулисано учење и метакогниција
|
2. недеља предавање - Импликације и апликација психолошких школа и праваца у образовању - 2. део
|
3. недеља предавање - Учење у школском и ваншколском контексту, комплексно учење
|
4. недеља предавање - Саморегулисано учење и метакогниција
|
5. недеља предавање - Емоције и учење
|
6. недеља предавање - Мотивација и учење
|
7. недеља предавање - Епистемолошка и друга уверења и ставови ученика, родитеља и наставника у односу
|
8. недеља предавање - Осигурање квалитета образовања
|
9. недеља предавање - Наставничка професија и образовање наставника
|
10. недеља предавање - Школа као заједница учења
|
11. недеља предавање - Контроверзна питања у психологији образовања
|
12. недеља предавање - Улога истраживања у стварању образовне политике
Литература: OECD (2007): Evidence in Education: Linking research and policy
|
13. недеља предавање - Европски и светски трендови у развоју образовања
|
14. недеља предавање - Припрема за испит
|
15. недеља предавање - Испит
|
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Darling-Hammond, L., Sykes, G. (1999): Teaching as the learning profession; Fulan, M. (2005): Sile promene: Nastavak. Beograd: CIDA; Kovač-Cerović, T. & al. (2004): Квалитетно ообразовање за све