Psihologija
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - Упознавање са програмом, литературом, начином рада, обавезама
Упознавање са програмом, литературом, начином рада, обавезама
Прелиминарно одређење квалитативних истраживања
Упознавање са програмом курса из квалитативних истраживања на неком
страном универзитету
|
2. недеља предавање - Лаичко и преднаучно разумевање психологије
а) Лаичко разумевање психичких процеса: извори и карактеристике лаичке
психологије
б) Преднаучна психологија у филозофији, медицини, уметности
|
3. недеља предавање - Социогенеза психологије
- историјски, социјални и културни услови настанка и развоја психологије |
4. недеља предавање - Кризе у психологији; две културе у психологији
Две Вунтове психологије; Дилтај и духовнонаучна психологија; две културе у психологији |
5. недеља предавање - Квалитативна истраживања
Квалитативна истраживања
- одређење
- разлози за примену
- теоријски и социјални значај
- однос према квантитаивним методама
- најважније традиције |
6. недеља предавање - Посебне традиције: студија случаја; биографија; историјско истраживање
|
7. недеља предавање - Етнографија
|
8. недеља предавање - Утемељена теорија
|
9. недеља предавање - Феноменологија и социјална феноменологија
|
10. недеља предавање - Херменеутика и дубинска херменеутика
|
11. недеља предавање - Симболички интеракционизам
Симболички интеракционизам; анализа дискурса |
12. недеља предавање - Анализа дискурса и наративни приступ
- појам дискурса; врсте анализа дискурса; наративна психологија |
13. недеља предавање - Истраживачки нацрт и фазе истраживања
|
14. недеља предавање - Основне технике: посматрање; интервју; анализа текста; анализа других продуката
|
15. недеља предавање - Евалуација квалитативних истраживања
- |
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
- Адорно, Т. & Хоркхајмер, М. : Социолошке студије (Индивидуум), Загреб, Школска књига, 1980. (стр. 47- 59).
- Бер, В.: Увод у социјални конструкционизам (Шта раде аналитичари дискурса) Београд, Цептер. (206- 233).
- Герген, К.и М. Герген: Социјална конструкција. Београд: Цептер, 2006, стр. 7-41. и 63-93.
-Дилтај, В.: Заснивање духовних наука, Београд, Просвета, 1980. (стр. 49-88).
-Јовановић, Г.: Фројд и модерна субјективност. Нови Сад: Светови, Институт за психологију, Београд, 1997. (Прилог саморазумевању модерне, стр. 64 -81).
-Павловић, Ј, Џиновић, В. и Милошевић, Н. Теоријске претпоставке дискурзивних и наративних приступа у психологији. "Психологија" 2006, вол. 39(4): 365-381.
- Пијаже, Ж. Епистемологија наука о човеку. Београд, Нолит, 1979. (стр. 41-90).
-Радоњић, С. Феноменолошка метода у психологији, у: Увод у психологију, Београд: Завод за уџбенике (стр.76-103).
- Шевкушић, С. Квалитативна истраживања у педагогоји. Београд, ИПИ, 2011. (стр. 13-111 - Филозофске претпоставке истраживања; Теоријске основе квалитативне истраживачке парадигме; О научном статусу квалитативних истраживања)
-Смит, Џ.: Херменеутика и квалитативно истраживање. "Педагогија", 2005/3: 315-330.
-Фајгељ, С.: Методе истраживања понашања. Београд, Центар за примењену психологију, 2004. (Студија случаја; Утемељена или заснована теорија; Интервју, стр. 246-256, 323.
.
Општа допунска литература
-Виготски, Л.С. Историјски смисао психолошке кризе. У: Сабрана дела 1. бЕоград, ЗУНС, 1996, стр. 227-336.
-Хабермас, Ј. Објективистичке и субјективистичке поставке теорија друштвених наука. У: Интерпретативна социологија, прир. И. Спасић. Београд, ЗУНС, 1998, стр. 175-192.