Pedagogija

Предмет:Методика рада школског педагога
Предавачи: др Емина Хебибредовни професор
др Зорица Шаљићванредни професор
обавезни предмет
Број бодова: 5.00
Начин полагања: писмени и усмени
Садржај предмета: Наставни садржаји из овог предмета су подударни са основним подручјима рада педагога у школи како су програмски одређена. На настави посебно се обрађују следеће теме: - конституисање и развој педагошко-психолошке службе; - улога педагога у васпитно-образовном процесу и васпитно-образовној институцији; - планирање и програмирање васпитно-образовног рада; - евалуација васпитно-образовног процеса; - претпоставке и могућности развијања сарадничких односа у школи.
Циљ изучавања предмета: Путем овог предмета студенти се оспособљавају за професионално испуњавање улоге педагога у школској васпитно-образовној пракси тј. за упознавање и разумевање васпитно-образовне праксе и откривање сопствене улоге у њеном мењању и унапређивању. Циљеви овог студијског предмета су: - стицање основних сазнања о улози педагога у васпитно-образовном процесу и васпитно-образовној институцији; - упознавање и разумевање принципа на којима се заснивају тематски и методички конкретне активности педагога у школи – откривање, објашњавање и разумевање одређене теорије образовања која се налази у позадини на различите начине методички обликованих активности педагога (препознавање различитих могућности деловања у истој ситуацији и међузависности начина деловања и постизања одговарајућих исхода); - подстицање развоја способности, вештина и ставова студената потребних да се конкретне активности реализују – издвајање и објашњавање потребних способности, вештина и ставова, али и подстицање развоја истих кроз наставу и практичан рад. Исходи процеса учења: Након завршеног курса овог предмета и положеног испита студенти би требало да: - познају нормативно одређене програмске задатке тј. подручја рада и конкретне послове педагога како су програмски одређени; - разумеју јединство теоријских сазнања и деловања у пракси; - познају и разумеју различите концепције улоге стручних сарадника у васпитно- образовном процесу и васпитно-образовној институцији и њихову повезаност са различитим схватањима функције и природе процеса васпитања и образовања.
Предуслови за полагање: Наставу из овог предмета могу похађати и приступити испуњавању предвиђених обавеза студенти који су уписали седми семестар. Због циља и садржаја практичних задатака корисно је да студенти имају положене испите из: Школске педагогије, Дидактике и Методологије педагошких истраживања
Облици наставе: Програм предмета се реализује кроз: - часове наставе на факултету (комбиновани часови предавања и вежби, 2+2); - обављање практичних задатака у школи; - обављање професионалне праксе у школи.
Обавезе студената: Програмом предмета предвиђене су следеће обавезе студената: - реализација два практична задатка у школи и израда извештаја о обављеним задацима; - обављање десетодневне професионалне праксе и израда дневника праксе; - учешће у раду малих група на часу: - учешће у дискусији на часу.
↑↑↑