Pedagogija

Предмет:Општа историја педагогије
Предавачи: др Александра Илић-Рајковићванредни професор
др Наташа Вујисић-Живковићредовни професор
обавезни предмет
Број бодова: 13.00
Садржај предмета: - Предмет, задаци и методлошки проблеми историје педагогије; Приступи прочавању педагошке прошлости – хронолошки и проблемски; А/ Хронолошко подсећање на кључне моменте и личности у историји школства и педагошких идеја: - Системи васпитања у Спарти, Атини и Риму и преглед основних схватања о васпитању античких филозофа и педагога; - Школе и образовање у средњем веку - Педагошка мисао у доба хуманизма и ренесансе; - Школе и образовање у време реформације и противреформације - Ј.А.Коменски, Џ.Лок, Ж.Ж.Русо, Ј.Х.Песталоци, Ј.Ф.Хербарта, Ф.Фребел, К.Д.Ушински, социјалисти утописти, Џ. Дјуи, Г.Кершенштајнер, А.С.Макаренко – преглед основних биографско библиографских података и указивање на допринос у развоју педагошке науке сваког од наведених педагога; - Савремени правци у педагогији ХХ века-опште карактеристике, најизразитији представници, модели организације васпитно-образовног рада у духу идеја нове школе Б/ Основни проблеми савремене педагошке науке (педагошке теорије и праксе) кроз историју европске педагошке мисли: схватања о човеку, однос појединац - друштво; суштина и циљ васпитања, значај, могућности и аспекти васпитања (морално, религијско васпитање, телесно и васпитање чула, интелектуално), природа детета, фактори васпитања, методи, средства, васпитни принципи, схватања о школи и настави - принципи, методи, садржаји и средства, педагогија као научна дисциплина;
Циљ изучавања предмета: Циљеви: ~ Продубљивање знања студената о школској пракси и педагошким идејама најзначајнијих европских мислилаца до првих деценија ХХ века ~ Оспособљавање за проблемски приступ прошлости и синтетички увид, као и изграђивање критичког мишљења у односу на историјске и савремене вредности педагогије и васпитања;
Предуслови за полагање:
Облици наставе: Предавања, дискусије, различити облици индивидуалног и групног рада, истраживања
Обавезе студената: Редовно похађање наставе, читање литературе, активно учешће на часовима (припрема и излагање на часу, учешће у дискусији), превођење стручне литературе, колоквијуми, семинарски рад
↑↑↑