Pedagogija

Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:

1. недеља
- - Уводни час
Упознавање са програмом предмета, организацијом рада и обавезама студената.

2. недеља
предавање - Процес развоја школе и реформе школског система
Појмовно одређење, претпоставке и могући облици одвијања реформских процеса у области образовања.

3. недеља
- - Процес развоја школе као институције
Елементи и правци одвијања процеса развоја школе као институције - приказ и анализа домаћег рада студената на задату тему.

4. недеља
- - Школа као "организација која учи"
Могућа значења синтагме: "школа као организација која учи" - групни, консултативни разговори/ дискусија на задату тему.

5. недеља
- - Промене у функционисању и деловању школе као резултат ширих друштвених промена
Приказ и анализа домаћег рада студената на задату тему, а на основу примера из постојеће праксе наше основне школе.

6. недеља
- - Промене у функционисању и деловању школе као резултат индивидуалних иницијатива
Приказ и анализа домаћег рада студената на задату тему, а на основу примера из постојеће праксе наше основне школе.

7. недеља
предавање - Реформа школског система
Зависност праваца одвијања процеса реформе школског система и остварених ефеката.

8. недеља
- - Анализа ефеката процеса реформи школског система у Србији и у страним земљама
Групни консултативни разговори / дискусија на задату тему, а на основу анализе примера из праксе.

9. недеља
- - Критичка анализа домета реформе школског система у Србији започете 2002. године
Приказ и анализа домаћег рада студената на задату тему.

10. недеља
предавање - Носиоци процеса развоја школе и реформе школског система
Правац одвијања процеса развоја школе и реформе школског система као предуслов одређивања броја учесника и њихове улоге у развојно-реформском процесу.

11. недеља
- - Улога наставника у развоју школе као институције
Приказ и анализа домаћег рада студената на задату тему, а на основу обављеног увида у постојећу школску праксу.

12. недеља
- - Улога школског педагога у развоју школе као институције
Приказ и анализа домаћег рада студената на задату тему, а на основу обављеног увида у постојећу школску праксу.

13. недеља
- - Претпоставке активне улоге практичара у процесу развоја школе и реформе школског
Групни консултативни разговори / дискусија на задату тему.

14. недеља
- - Договор о начину припремања и полагања испита
Индивидуалне консултације са цињем договора о припреми за полагање испита.

15. недеља
- - Испит
Реализација усменог испита
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Десет година реформи образовања у европским земљама (2001), Београд: Министарство просвете и спорта
Квалитетно образовање за све - изазови реформе образовања у Србији (2004), Београд: Министарство просвете и спорта Републике Србије
Educational Systems od Balkan Countries: issues and trends (2000), Thessaloniki: Balkan Cociety for Pedagogy and Education
Stoll, L. i Fink, D. (2000): Mijenjajmo naše škole (Kako unaprijediti djelotvornost i kvalitet škola), Zagreb: Educa
The Education Systems in Europe (2006), Heidelberg: Springer
Општа допунска литература
Овај део литературе студент бира у договору са наставником, а у складу са одабраном темом мастер рада.
↑↑↑