Pedagogija

Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:

1. недеља
предавање - Представљање предметног програма.

2. недеља
предавање - Предмет проучавања и основни појмови Школске педагогије.

3. недеља
предавање - Функција школе - различите перспективе.

4. недеља
предавање - Актери школског рада, њихове улоге и односи.

5. недеља
предавање - Активности и процеси којима се остварује школска делатност.

6. недеља
предавање - Организација рада и живота школе.

7. недеља
предавање - Управљање и руковођење школским радом.

8. недеља
вежбе - Тематска посета школи.

9. недеља
предавање - Развојни и реформски процеси у области школског образовања.

10. недеља
предавање - Остваривање једнакости и праведности у школском образовању.

11. недеља
предавање - Школска ефективност као показатељ квалитета школског образовања.

12. недеља
- - Припрема за реалиазацију прве предиспитне обавезе.

13. недеља
- - Реализација прве предиспитне обавезе.

14. недеља
- - Први колоквијум.

15. недеља
предавање - Конституисање и развој школских система.

16. недеља
предавање - Структура и организација европских школских система.

17. недеља
предавање - Предшколско васпитање у европским школским системима.

18. недеља
предавање - Основно и обавезно образовање у европским школским системима.

19. недеља
предавање - Средње образовање у европским школсим системима.

20. недеља
предавање - Високо образовање у европксим школским системима.

21. недеља
предавање - Циљеви и програми обавезног образовања у европским школским системима.

22. недеља
предавање - Диференцијација у образовању и проходност кроз систем у европским земљама.

23. недеља
предавање - Евалуација у образовању у европским школским системима.

24. недеља
предавање - Образовање наставника у европским школским системима.

25. недеља
предавање - Димензије квалитета школских система.

26. недеља
предавање - Показатељи стања развијености и ефеката функционисања школских система.

27. недеља
предавање - Тенденције и правци развоја европских школских система.

28. недеља
- - Припрема за реализацију друге предиспитне обавезе.

29. недеља
- - Реализација друге предиспитне обавезе.

30. недеља
- - Други колоквијум.
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Трнавац, Н. (2005). Школска педагогија - предавања и чланци, књига I. Београд: Научна књига – Комерц.
Трнавац, Н. (2005). Школска педагогија - предавања и чланци, књига II. Београд: Научна књига – Комерц.
Хебиб, Е. (2009). Школа као систем. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду.
Хебиб, Е. (2013). Како развијати школу – развојни и реформски процеси у области школског образовања. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду.
Хебиб, Е. и Спасеновић, В. (2011). Значај разгранате структуре школских активности. Настава и васпитање, Год. 60, Бр. 1, стр. 65 – 80.
Спасеновић, В. (2013). Школски системи из компаративне перспективе. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду.
Хебиб, Е. (2015). Ефективно управљање школом као претпоставка развоја квалитета школског образовања. У Е. Хебиб, Б. Бодрошки Спариосу и А. Илић Рајковић (ур.), Истраживања и развој квалитета образовања у Србији – стање, изазови и перспективе (стр. 93-104). Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду.
Хебиб, Е., Спасеновић, В. и Шаљић, З. (2017). Функција(е) школе: васпитање и/или образовање. У М. Станчић, А. Тадић и Т. Николић Максић (ур.), Васпитање данас (стр. 10-18). Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета у Београду и Педагошко друштво Србије.
Хебиб, Е. и Спасеновић, В. (2011). Школски систем Србије - стање и правци развоја. Педагогија, 2011, год. 66, бр. 3, 373-383.
Спасеновић, В. и Хебиб, Е. (2014). Програми обавезног образовања у европским земљама: основне одлике и правци промена. У Р. Николић (ур.), Настава и учење: савремени приступи и перспективе (стр. 37-44). Ужице: Учитељски факултет у Ужицу Универзитета у Крагујевцу.
Томић, М., Спасеновић, В. и Хебиб, Е. (2015). Дуални модел средњег стручног образовања – пример Аустрије. Настава и васпитање, год. 64, бр. 1, 131-144.
↑↑↑