Izdanja
Јавни и скривени кирикулуми средњошколске наставе социологије: образовне
реформе у Србији (1960-2006)
Исидора Јарић | |
Година издања: 2014 . | |
Ова монографија представља први покушај у нашој научној средини да се понуди систeматска анализа курикулума једног средњошколског предмета током вишедеценијског временског периода, са свим променама друштвених прилика, научних схватања и педагошке праксе које такав распон подразумева, а да је, штавише, та анализа при том снажно контекстуалистички усмерена – другим речима, садржински аспект наставног предмета, у овом случају социологије, иако се налазе у центру пажње, увек се сагледава у свом односу према ширим друштвеним оквирима у којима се читав процес наставе, писања и мењања уџбеника, као и доношења, ревидирања и критике наставних програма, одвија. Иако се социологија првенствено анализира као средњошколски предмет, ауторка је истовремено свесна да социологија није „обичан“ предмет, чије место и начин конципирања у оквиру наставних програма би могао бити политички безначајни и неутрални, већ својеврстан прозор ка начину функционисања самог друштва, посебно његове идеолошке стране, са свим њеним амбиваленцијама. Из рецензије проф. др Иване Спасић Ова студија, у нашој средини, представља редак покушај да се направи једна целовита социолошка и социјално историјска студија курикулума једног, у овом случају, средњошколског предмета. С обзиром на актуелне текуће процесе различитих реформи (високошколских, средњошколских, основношколских, предметних итд) курикулума, који се одвијају унутар граница Србије, али и (ужег и ширег) окружења, често без унапред урађених анализа које би мапирале тачке напетости и могуће проблеме који су примећени у прошлости, садашњости, и/или их можемо са великом вероватноћом очекивати у будућности, ова студија представља значајни допринос разумевању мултидимензионалности процеса артикулисања јавних и скривених курикулума. Из рецензије проф. др Мирка Филиповића
Исидора Јарић, социолошкиња. Запослена на Одељењу за социологију Филозофског факултета Универзитета у Београду. ISBN 978-86-88803-82-3 |