Andragogija

Курс:
Теорије доколице и образовање одраслих (докт.)
Предавачи: др Тамара Николићдоцент
др Бојан Љујићдоцент
изборни курс
Број бодова: 10.00
Садржај курса: Теоријска настава Филозофске концепције доколице и образовања. Интердисциплинарност и мултидисциплинарност студија доколице. Квалитет живљења у слободном времену и образовање као његов чинилац. Теорије доколице и проблеми доколичарског образовања одраслих. Историјско-филозофске и међународне димензије научних истраживања васпитно-образовних проблема доколице. Теорије туризма и образовање одраслих. Теорије спорта и рекреације одраслих. Теорије игре и стваралаштва одраслих. Теорије комуникација и доколичарско медијско образовање одраслих. Савремени истраживачки трендови и методолошка решења – светске релације. Практична настава Истраживачки пројекти у појединим областима.
Циљ изучавања курса: Проучавање проблема андрагогије слободног времена у интердисциплинарној релацији, критичко промишљање, анализа и научна истраживања васпитно-образовне проблематике у контексту теорија и теоријских перспектива и истраживања у студијама доколице.
Предуслови за полагање: Испуњене обавезе предвиђене Статутом
Облици наставе: Предавања; вежбе; интерактивне методе; индивидуалне консултације и online рад; менторски рад; рад у рачунској учионици
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Dattilo (2008) Leisure education program planning: a systematic approach, Pennsylvania State University, Venture Publishing.
Goodbey, G. (2008) Leisure in Your Life: New Perspectives, State College, PA, Venture Publishing, Inc.
Harris, D. (2005) Key Concepts in Leisure Studies, London, Sage Pub.
Kacavenda-Radic, N. (2005) Leisure andragogy as a space for tourist-educational problems, Hotellink.
Kacavenda-Radic, N. (2010) Adalte learning, leisure and travel – a new science. Lifelong Learning in Europe – LLLinE.
Kacavenda-Radic, N., with: Wilson,R. Sharme,V. (1993) Leisure: Philosophy and Culture, WICE, WLRA International Centre of Excellence, Leeuwarden.
Kačavenda-Radić, N. (2008) Tourist Travel and Leisure as Values and Some Educational Characteristics of Adults. Andragogical Studies.
Kačavenda-Radić, N. (2009). Leisure Education: Core Issues and Models. Andragoške studije.
Kačavenda-Radić, N. (2010). Global perspective on leisure and preparation of professionals in leisure education. Adult Education: The Response to Global Crisis – Strengths and Chall. of the Profes.
Kelly, J. and Freysinger, V. (2000) 21.st Century Leisure. Boston: Allynand Becon.
Kleiber, D. (1999) Leisure Experience And Human Development: A Dialectical Interpretation (Lives in Context), New York, Basic Books.
Koshar, R., ed. (2002) Histories of Leisure, Oxford, Berg.
Rojek, C. (2010) The Labour of Leisure. London: SAGE Publications Ltd.
Rojek, Ch. (2000) Leisure and Culture, MacMillan Press, Ltd.
Ruskin,H., Sivan,A., eds. (1995) Leisure Education: Towards the 21st Century, Brigham Young University, Utah
Salamone, F. (2000) Society, Culture Leisure and Play, N.Y., University Press.
Schulz, J. and Watkins, M. (2007) The Development of the Leisure Meanings Inventory. Journal of Leisure Research.
Searle, M. (2000) Is Leisure Theory Needed for Leisure Studies? Journal of Leisure Research.
Stebbins, R. (2006) Serious Leisure: A Perspective for Our Time, New Jersey, Transaction Publishers.
Stebbins, R. (2007) The Pivotal Role of Leisure Education: Finding Personal Fulfillment in This Century, State College, PA, Venture Publishing, Inc.
Veal, A. J. (2005) Research methods for leisure and tourism: a practical guide. Prentice-Hall 3rd ed.
↑↑↑