Andragogija
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - Теоријске и историјске основе планирања образовања одраслих
Предмет и подручја истраживања планирања образовања одраслих.
Утицаји различитих школа мишљења.
Историјска основа планирања образовања одраслих.
|
1. недеља вежбе - Теоријске и историјске основе планирања образовања одраслих
Утицаји различитих школа мишљења. |
2. недеља предавање - Појам, предмет и конституисање подручја истраживања
Различите концепције
Однос планирања образовања одраслих и сродних научних дисципина
Допринос међународних организација и асоцијација развоју планирања образовања одраслих
Конференције УНЕСЦО-а и планирање образовања одраслих |
3. недеља предавање - Основе планирања образовања одраслих
Појам, одлике и функције планирања образовања одраслих
Чиниоци који утичу на процес планирања образовања одраслих
Методе, технике и инструменти у планирању образовања одраслих |
3. недеља вежбе - Основе планирања образовања одраслих
Прогнозирање образовних потреба |
4. недеља предавање - Проблеми савременог планирања образовања одраслих
Отвореност-затвореност система планирања образовања одраслих
Линеарни и концептуални планови
Реформе и иновације у образовању |
4. недеља вежбе - Проблеми савременог планирања образовања одраслих
Пробни план у образовању одраслих |
5. недеља предавање - Базични модели у планирању образовања одраслих
Основни модели у савременом планирању образовања одраслих
Разичите класификације модела планирања образовања одраслих
Услови за примену различитих модела планирања образовања одраслих |
6. недеља предавање - Линеарни модел планирања образовања одраслих
Постављање задатака у складу са резултатима анализе образовних потреба
Класификовање и приказивање образовних потреба
Избор наставних метода. Организовање наставе. Евалуација.
Основни недостаци линеарног модела планирања образовања одраслих |
6. недеља вежбе - Линеарни модел планирања образовања одраслих
Коришћење линеарног модела планирања образовања одраслих |
7. недеља предавање - Системски модел планирања образовања одраслих
Основне категорије ситуација за планирање образовања одраслих
Фазе и компоненте системског модела планирања образовања одраслих
Одлучивање. Идентификовање и прецизирање задатака.
Бирање и прилагођавање одговарајућег облика. Реализација. Евалуација.
Основни недостаци системског модела планирања образовања одраслих |
7. недеља вежбе - Системски модел планирања образовања одраслих
Коришћење системског модела планирања образовања одраслих |
8. недеља предавање - Партиципаторни модел планирања образовања одраслих
Претпоставке за примену партиципатормог модела планирања образовања одраслих
Основни задаци андрагога током процеса планирања образовања одраслих
Полазне основе, елементи и основни недостаци модела |
8. недеља вежбе - Партиципаторни модел планирања образовања одраслих
Коришћење партиципаторног модела планирања образовања одраслих |
9. недеља предавање - Технике и методе партиципаторног планирања образовања одраслих- предавања
Матрица планирања образовања одраслих
Етичке дилеме у планирању образовања одраслих
ДАТА модел |
9. недеља вежбе - Технике и методе партиципаторног планирања образовања одраслих
Примена матрице планирања образовања одраслих |
10. недеља предавање - Стратешки модел планирања образовања одраслих
Терминолошко одређење појмова стратегија и стратешко планирање образовања одраслих
Основне претпоставке стратешког планирања образовања одраслих
Исходи. Секвенце. Могућности коришћења модела. Недостаци модела.
Технике и методе стратешког планирања образовања одраслих |
10. недеља вежбе - Стратешки модел планирања образовања одраслих
Коришћење стратешког модела планирања образовања одраслих |
11. недеља предавање - Интерактивни модел планирања образовања одраслих
Идејна основа интерактивног модела планирања образовања одраслих
Компоненте модела |
12. недеља предавање - Развој интерактивног плана образовања одраслих
Платформа за развој плана. Идентификовање и класификовање исхода. Развој задатака. Припрема за учење. Одређивање облика, буџета, припрема наставе. Координација и евалуација програма |
13. недеља предавање - Примена интерактивног модела планирања образовања одраслих
Лична уверења планера. Развој прелиминарних претпоставки. Одређивање неопходних елемената плана |
13. недеља вежбе - Интерактивни модел планирања образовања одраслих
Коришћење интерактивног модела планирања образовања одраслих |
14. недеља предавање - Кључни аспекти интерактивног планирања образовања одраслих
Баријере у интерактивном планирању образовања одраслих
Позитивни ефекти интерактивног планирања образовања одраслих
Дилеме у интерактивном планирању образовања одраслих
Концепт доношења одлука у интерактивном планирању образовања одраслих |
15. недеља предавање - Координација планова у образовању одраслих
Процењивање и евалуација. Координација планова. |
15. недеља вежбе - Координација планова у образовању одраслих
Припрема и презентација извештаја |
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Овесни, К., прир. (2008), Планирање образовања одраслих, хрестоматија
Бхола, Х.С., (1989), Политика, планирање и програмирање у образовању одраслих - развој и збиља, Андрагогија, Вол. 35, бр. 1-2, стр. 201-214
ЕЦ (2001), Меморандум о доживотном учењу, Андрагошке студије, Вол. 8, бр. 1-2, с. 55-82
Карној, М. (1989), Реформа и планирање образовања у контексту економске кризе, Перспективе образовања 3, ЗУНС, Београд
Пастуовић, Н. (1999), Едукологија, Знамен, Загреб, стр. 418-434
Савићевић, Д. (1997), Учење одраслих - кључ за 21. век, Андрагошке студије, Вол. 4, бр. 2, стр. 61-75
Сацк, П. (1982), Једна типологија образовних реформи, Перспективе образовања 1, ЗУНС, Београд
Овесни, К. (2000), Концепт андрагогије и пракса образовања одраслих у Холандији, Андрагошке студије, Вол. VII, Бр. 1-2, стр. 47-60
Куписиевич, Ц. (1982), Школске реформе у индустријализованим земљама -тенденције и супротности, Перспективе образовања 1, ЗУНС, Београд
Општа допунска литература
Лаврња, И. (2001), Футуролошки аспекти педагошко-андрагошких истраживања, у: Клапан, А: и сар., ед., Андрагошке теме, Власт. наклада, Ријека
МПиС РС, (2002), Стратешки правци развоја образовања одраслих, Андрагошке студије, Вол. 9, бр. 1-2, стр. 65-88
Кулић, Р., Деспотовић, М. (2004), Увод у андрагогију, Свет књиге, Београд, стр. 211-219