Психологија

Предмет:Психологија учења и наставе
Предавачи: др Данијела Петровићредовни професор
др Драгица Павловић Бабићванредни професор
обавезни предмет
Број бодова: 6.00
Садржај предмета: 1. Учење у ваншколском и у школском контексту 2. Трансфер учења и писменост 3. Психолошке теорије и школско учење 4. Метакогниција и саморегулисано учење 5. Мотивација 6. Улоге наставника 7. Облици организовања наставе 8. Настава и разноврсност ученика: индивидуалне, групне, развојне, културне разлике 9. Истраживање учења, наставе и сопствене праксе 10. Школа као контекст учења, развоја и рада
Циљ изучавања предмета: Психологија учења и наставе је курс који оспособљава студенте психологије да разумеју природу и сложеност процеса учења у школи и сложеност наставничке улоге, те да професионалну улогу психолога у образовању конципирају у складу с тим. Поред тога, курс има за циљ да студентима омогући стицање основних вештина потребних за стварање богатог окружења за учење, укључујући анализу сопствене праксе и праксе других наставника.
Предуслови за полагање: Завршене основне студије.
Облици наставе: Предавања: 3 часа недељно (укупно 39 сати) Вежбе: блок настава 6 x 6 часова (укупно 36 сати) Напомена: Вежбе су интерактивне, на њима студенти пролазе кроз 2 од три понуђена модула - програма за развој наставничких вештина намењених за подстицање активне конструкције знања и критичког мишљења код ученика Израда есеја: 20 сата Циљане посете: 20 сати
Обавезе студената: a)Учешће на предавањима и вежбама: максимално 2 изостанка b)Циљане посете институцијама и кратак групни писани извештај: 2 посете, групни извештаји на 2 стране c)Есеј на одабрану тему и презентација рада
↑↑↑