Психологија
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - Учење у ваншколском и школском контексту
I УЧЕЊЕ У ВАНШКОЛСКОМ И У ШКОЛСКОМ КОНТЕКСТУ
1. Учење у свакодневном контексту
1. 1. "Шегртовање" у културом моделованом контексту
1. 2. Спонтана знања и имплицитне теорије о људском учењу
2. Улога образовања у људском и друштвеном развоју
2. 1. образовање и индивидуални развој
2. 2. образовање и филогенетски развој
2. 3. образовање и друштвени развој
|
2. недеља предавање - Трансфер учења и писменост
II ТРАНСФЕР УЧЕЊА И ПИСМЕНОСТ
1. Стицање писмености у различитим образовним областима као циљ учења
2. Трансфер: појам, тумачења, услови
3. Начини подршке учења за трансфер
4. Контроверзна питања: знање, дубоко разумевање, примена
|
2. недеља вежбе - Активно учење
(презентација програма) |
3. недеља предавање - Психолошке теорије и школско учење: Бихејвиоризам
III ПСИХОЛОШКЕ ТЕОРИЈЕ И ШКОЛСКО УЧЕЊЕ
1. Бихејвиоризам и школа
|
3. недеља вежбе - Анализа тока учења једног детета
(теренски рад) |
4. недеља предавање - Хуманистичка психологија и школа
|
4. недеља вежбе - Програм по избору
(приказ програма) |
5. недеља предавање - Когнитивна психологија и школа
|
5. недеља вежбе - Развој културе критичког мишљења
(приказ програма) |
6. недеља предавање - Социјални конструктивизам и школа
|
7. недеља предавање - Метакогниција и саморегулисано учење
IV МЕТАКОГНИЦИЈА И САМОРЕГУЛИСАНО УЧЕЊЕ
1.Метакогниција: извори, облици и развој у школсик условима
2.Стицање саморегулисаног учења у школи
|
7. недеља вежбе - Анализа часа
(анализа школксог часа из угла различитих психолошких теорија) |
8. недеља предавање - Разноврсност: индивидуалне, групне, развојне и културне разлике
V РАЗНОВРСНОСТ: ИНДИВИДУАЛНЕ, ГРУПНЕ, РАЗВОЈНЕ, КУЛТУРНЕ РАЗЛИКЕ
4.1 Когнитивни стилови и стилови учења
4.2 Полне разлике и настава
4.3 Културне разлике и мултикутурално образовање
4.4. Образовање деце са посебним потребама
|
9. недеља предавање - Мотивација
VI МОТИВАЦИЈА
3.1 Теорије мотивације и њихове импликације у настави
3.2 Мотивација за школско учење
3.3 Мотив постигнућа
3.4 Стратегије за подстицање мотивације
|
10. недеља предавање - Улоге наставника и облици организовања наставе
VII УЛОГЕ НАСТАВНИКА И ОБЛИЦИ ОРГАНИЗОВАЊА НАСТАВЕ
1. Улоге наставника
2. Методе учења и наставе
3. Самоевалуација и планирање наставе
4. Давање повратне информације у педагошко-инструктивном раду
|
10. недеља предавање - Израда предлога иновативне компоненте наставе
(израда и испробавање у одељењу иновативне компоненте наставе) |
11. недеља предавање - Стварање и одржавање подстицајне средине за учење
5. Стварање и одржавање подстицајне средине за учење
6. Истраживање учења, наставе и сопствене праксе
|
12. недеља предавање - Школа као контекст учења, развоја и рада
VIII ШКОЛА КАО КОНТЕКСТ УЧЕЊА, РАЗВОЈА И РАДА.
1. Школска правила, школска атмосфера
2. Развој школе као институције
|
13. недеља предавање - Завршни преглед
VI ЗАВРШНИ ПРЕГЛЕД |
14. недеља - - Припрема за испит
|
15. недеља - - Испит
|
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
1.Видовић, В., Ријавец, М., Влаховић-Штетић, В., Миљковић, Д. (2003) Психологија образовања, Загреб, ИЕП-ВЕРН’ (одабрана поглавља)
Ковач Церовић, Т. и др. (2011): Школска мотивација: Извештај о истраживању. Београд: Завод за вредновање квалитета образовања
Ковач Церовић, Т.(1998): Како знати боље: Метакогнитивни развој у свакодневном односу између мајке и детета. Београд: Институт за психологију (одабрана поглавља)
Ивић, И., Пешикан,А., Антић, С (2001): Активно учење 2, Београд: Институт за психологију, 114-122, 180-191
Павловић-Бабић, Д., кузмановић, Д. (2006): Читалачка писменост код петнаестогодишњака у Србији. Емпиријска истраживања у психологији, Београд: Институт за психологију 39-46
Пелетије, Л., Валеран, Р. (1997): Уверења едукатора и унутрашња мотивација едуканата. Психологија у свету, II, 2, 106-119
Вучић, Л. (1991) Педагошка психологија (одабрана поглавља)
Рогоф, Б (1996): КОЛ интерактивни модел учења и васпитања. Психологија у свету I, 2, 111-125
Пешић, ј., Плут, Д. (2007): Критеријуми за процену квалитета уџбеника, у: Плут, Д. (уредник): Квалитет уџбеника за млађи школски узраст, Београд: Институт за психологију.
Општа допунска литература
Ковач Церовић, Т., Росандић, Р., Попадић,Д (1996): Учионица добре воље 1, УНИЦЕФ
Ковач Церовић, Т. и др. (1995): Игром до спознаје: приручник за радионице са децом од 7-14 година. Београд: UNCHR
Ignjatović-Savić, N., Kovač-Cerović, T., Plut, D., Pesikan, A. (1988): Social Interaction in Early Childhood and its Developmental Effects. In: Valsiner, J (Ed): Child Development within Culturally Structured Environments, Ablex
Група аутора (2009): Школа по мери детета 2, Београд: Save the Children UK, 10-35
Група аутора (2007): Култура критичког мишљења: Теоријско заснивање и импликације за наставу. Београд: Институт за психологију, Група МОСТ, 47-73
Лазаревић, Д. (2004): Дечија интересовања и стварање средине за учење. Настава и васпитање, 53, 4-5, 343-349
Пешић, Ј. (2005): Проблемски дискурс уџбеника Психологија, 38, 3, 225-237
Радовановић, В. (1993): Емпатичност средњошколских наставника, Психологија, XVI, 1-2, 11-50
Dauite, C., Kovacs Cerovic, T. (у штампи): Dynamic storytelling: social transformation role of Pedagogical Assistants in Serbia. OSCE, Институт за псилогију
Пешић, Ј. (2003): Критичко мишљеље између помодарства и промишљања, Психологија, 36, 4, 411-423