Психологија

Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:

1. недеља
предавање - Интерперсонална комуникација
Појам, елементи и карактеристике интерперсоналне комуникације Специфичности интерперсоналне комуникације у школском контексту

1. недеља
вежбе - Зашто су комуникацијске вештине (не)потребне психолозима?
(дискусија)

2. недеља
предавање - Улога личности у интерперсоналној комуникацији
Значај самопоимања за делотворну интересоналну комуникацију Четири нивоа самосвесности – Џохари модел

2. недеља
вежбе - (Не)функционалност самоотварања у интерперосналној комуникацији
анализа примера

3. недеља
предавање - Улога опажања у интерперсоналној комуникацији
Основне фазе процеса опажања особа Фактори који утичу на опажање особа Стратегије за обезбеђивање тачности опажања

3. недеља
вежбе - Регистровање и анализа примера нетачног опажања у школском контексту
анализа примера

4. недеља
предавање - Улога емоција у интерперсоналној комуникацији
Појам, природа и врсте емоција Значење појединих емоција у интерперсоналној комуникацији

4. недеља
вежбе - Ефикасно изражавање емоција и реаговање на емоције
Уочавање препреке и формулисање сугестија за њихово превазилажење – дискусија и рад у малим групама

5. недеља
предавање - Улога слушања у интерперсоналној комуникацији
Фактори који отежавају/олакшавају слушање Седам начина неслушања Активно слушање и његове функције у комуникацији

5. недеља
вежбе - Технике активног слушања
Увежбавање техника актовног слушања кроз играње улога

6. недеља
предавање - Вербална комуникација
Конотативно и денотативно значење поруке Шумови у комуникацији и трасирање комуникацијског поља

6. недеља
вежбе - Дванаест застоја у комуникацији по Гордону
Анализа примера застоја у комуникацији

7. недеља
предавање - Два типа порука и њихов ефекат на интерперсоналну комуникацију
Поруке у којима се нуди решење, омаловажавајуће и индиректне поруке (ТИ-поруке) Директне, уважавајуће и неоптужујуће поруке (ЈА-пруке)

7. недеља
вежбе - Елементи ЈА-поруке
- Формулисање примера ЈА-порука у различитим школским ситуацијама и дискусија о ефектима тако формулисаних ЈА-проука

8. недеља
предавање - Невербална комуникација
Карактеристике невербалне комуникације Облици невербалне комуникације

8. недеља
вежбе - Паралингвистички знаци
Анализа видео снимка

9. недеља
предавање - Интерперсонална комуникација и моћ
Дистрибуција моћи у образовном систему Подстицање самопоуздања у школском контесту (интраперсонална моћ) Асертивност (интерперсонална моћ)

9. недеља
вежбе - Асертивно реаговање
- Групна анализа различитих ситуација из школског контекста и формулисање асертивног одговора за сваку од тих ситуација

10. недеља
предавање - Конфликти и интерперсонална комуникација
Природа и динамика интерперсоналних конфликата Стилови понашања у конфликту Продуктивне и непродуктивне стратегије решавања конликта

10. недеља
вежбе - Фазе конструктивног решавања сукоба
Симулација ситуације сукоба из школског контекста и примене фаза конструктивног решавања сукоба

11. недеља
предавање - Интерперсонална комуникација и развијање сарадничких односа
Успостављање сарадње са школском управом, наставницима и родитељима Изграђња квалитетног односа са ученицима

11. недеља
вежбе - Успостављање ефикасне комуникације између ученика и наставника
Дискусијa

12. недеља
предавање - Програми за професионално усавршавање
Приказ и анализа садржаја програма за професионално усавршавање из области комуникације и решавања сукоба

12. недеља
вежбе - Презентација програма за професионално усавршавање
Гостовање аутора домаћих програма за професионално усавршање из области комуникације и конструктивног решавања сукоба

13. недеља
предавање - Програми за професионално усавршавање
Приказ и анализа садржаја програма за професионално усавршавање из области комуникације и решавања сукоба

13. недеља
вежбе - Презентација програма за професионално усавршавање
Гостовање аутора домаћих програма за професионално усавршање из области комуникације и конструктивног решавања сукоба

14. недеља
- - Припрема за испит
-

15. недеља
предавање - Испит
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
1. De Vito, L. (2005) Messages – Building Interpersonal Communication Skills, 6th edition, Allyn & Bacon (одабрана поглавља) 2. Гордон, Т. (2001) Како бити успешан наставник, Београд, Креативни центар и Група МОСТ 3. Ковач-Церовић, Т. и др. (уред.) (1995) Учионица добре воље: Увод, Београд, Група МОСТ, УНИЦЕФ, стр. 13-36, 49-84
↑↑↑