Педагогија

Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:

1. недеља
- - Уводни час
Упознавање са циљевима и садржајем програма, начином реализације и методама рада, обавезама студената и временским распоредом различитих активности током школске године, начином праћења и оцењивања рада студената.

2. недеља
предавање - Развој педагошко-психолошке службе у школи
Основне одлике и етапе у развоју педагошко-психолошке службе у школи. Развој програма рада школских педагога и психолога.

3. недеља
предавање - Улога педагога у васпитно-образовном процесу и васпитно-образовној институцији
Подручја деловања, задаци и послови школског педагога. Различите концепције педагошко-психолошке службе у школи.

4. недеља
предавање - Планирање и програмирање васпитно-образовног рада
Различити приступи процесу планирања и програмирања васпитно-образовног рада, различита значења појмова планирање и програмирање васпитно-образовног рада. Функција и природа процеса планирања и програмирања васпитно-образовног рада.

5. недеља
предавање - Улога педагога у планирању и програмирању васпитно-образовног рада
Улога педагога у конципирању и изради школског програма, програма рада наставника и програма педагошко-психолошке службе у школи.

6. недеља
предавање - Евалуација васпитно-образовног процеса
Функција, предмет и методолошка основа евалуације васпитно-образовног процеса. Компоненте евалуације васпитно-образовног процеса.

7. недеља
предавање - Улога педагога у евалуацији васпитно-образовног рада
Улога педагога у евалуацији рада школе, рада наставника и ученика. Функција и поступци самоевалуације.

8. недеља
- - Припрема за практичан рад студената у школи
Упознавање са циљем, сврхом и начином реализације практичних задатака у школи.

9. недеља
- - Припрема за израду извештаја о обављеном практичном раду у школи
Упознавање са структуром, садржајем и техничким карактеристикама извештаја о обављеном практичном задатку у школи.

10. недеља
пракса - Практичан рад студената у школи
Посета школи и обављање одабраног практичног задатка.

11. недеља
пракса - Практичан рад студената у школи
Посета школи и обављање одабраног практичног задатка.

12. недеља
пракса - Израда извештаја о обављеном практичном задатку
Припремање и писање извештаја о обављеном практичном задатку.

13. недеља
- - Анализа и оцена практичног рада студената
Групни и индивидулани консултативни разговори са студентима са циљем упознавања са резултатима рада, објашњењем добрих страна и недостатака рада. Договор о даљем раду.

14. недеља
- - Анализа и оцена практичног рада студената
Групни и индивидулани консултативни разговори са студентима са циљем упознавања са резултатима рада, објашњењем добрих страна и недостатака рада. Договор о даљем раду.

15. недеља
- - Анализа резултата рада у првом семестру
Анализа процеса и резултата рада у првом семестру, евидентирање реализованих активности и обавеза.

16. недеља
предавање - Сарадња педагога са другим члановима школског колектива
Појмовно одређење сарадње и сарадничких односа. Претпоставке развијања сарадничких односа у школи.

17. недеља
предавање - Сарадња педагога са наставницима
Одлике сарадничких односа, облици и садржаји сарадње педагога и наставника.

18. недеља
предавање - Сарадња педагога са ученицима
Индивидуални и групни саветодавни рад педагога са ученицима.

19. недеља
предавање - Сарадња педагога са ученицима
Улога педагога у раду са посебним категоријама ученика (ученици који показују школски неуспех, ученици са сметњама у развоју, даровити ученици).

20. недеља
пракса - Практичан рад студената у школи
Посета школи и обављање одабраног практичног задатка.

21. недеља
пракса - Практичан рад студената у школи
Посета школи и обављање одабраног практичног задатка.

22. недеља
предавање - Сарадња педагога са родитељима ученика
Облици и садржаји сарадње са родитељима ученика. Претпоставке и могућности активног учешћа родитеља у школском раду и животу.

23. недеља
- - Припрема за обављање професионалне праксе у школи
Упознавање са циљем и програмом професионалне праксе, активностима и обавезама студената, захтевима у погледу садржаја и структуре дневника праксе.

24. недеља
пракса - Професионална пракса у школи
Десетодневни боравак студената у школи са циљем упознавања са организацијом рада и живота школе и оспособљавања за самостално обављање послова педагога (уз подршку, помоћ и супервизију ментора).

25. недеља
пракса - Професионална пракса у школи
Десетодневни боравак студената у школи са циљем упознавања са организацијом рада и живота школе и оспособљавања за самостално обављање послова педагога (уз подршку, помоћ и супервизију ментора).

26. недеља
предавање - Аналитичко-истраживачки рад педагога у школи
Функција, предмет и методолошка основа аналитичко-истраживачког рада педагога у школи. Аналитичко-истраживачки рад као континуирано праћење, анализа и мењање школске праксе.

27. недеља
- - Анализа и оцена обављене професионалне праксе
Групни и индивидулани консултативни разговори са студентима са циљем заједничке анализе обављене професионалне праксе, саопштавање и објашњење оцена за дневник праксе.

28. недеља
- - Анализа и оцена практичног рада студената
Групни и индивидуални консултативни разговори са студентима са циљем упознавања са резултатима рада, саопштавање и образложење оцена за извештаје о практичним задацима.

29. недеља
- - Евалуација курса
Анализа постигнутих резултата, евидентирање реализованих активности и извршених обавеза.

30. недеља
- - Испит
Усмени испит
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Хебиб, Е. (1995): Улога педагога у вредновању рада наставника. Београд: Институт за педагогију и андрагогију (стр. 13 – 60)
Поткоњак, Н. и Н. Трнавац (1998): Инструменти за рад школског педагога. Београд: Педагошко друштво Србије.
Трнавац, Н.(1996): Педагог у школи - прилог методици рада школског педагога. Београд: Учитељски факултет.
Општа допунска литература
Хавелка, Н., Хебиб, Е. и А. Бауцал (2003): Оцењивање за развој ученика - приручник за наставнике. Београд: Министарство просвете и спорта РС и Центар за вредновање квалитета у образовању и васпитању.
Хебиб, Е. и Л. Радуловић (2000): Могућности остваривања сарадње наставника и стручних сарадника, Настава и васпитање, бр. 3, стр. 326 – 339.
Програм рада школског педагога у средњој школи, Службени гласник РС, Просветни гласник 1/1993.
Програм рада стручних сарадника у основној школи, Службени гласник РС, Просветни гласник 1/1994.
Родић, Р. (1979): Професионална оријентација и основна школа. Загреб: Школске новине.
Шарановић – Божановић, Н. (1984): Узроци и модели превенције школског неуспеха. Београд: Институт за педагошка истраживања (стр. 20 – 76).
Хрњица, С. (1991): Ометено дете. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства (стр. 13 - 55).
Максић, С.(1993): Како препознати даровитог ученика. Београд: Институт за педагошка истраживања.
Малић, Ј. (1973): Разредник у основној школи. Загреб: Школска књига.
Мандић, П. (1986): Савјетодавни васпитни рад. Сарајево: Свјетлост (стр. 69 – 156).
Пешић, М. и сар. (1997): Педагогија у акцији – методолошки приручник. Београд: Институт за педагогију и андрагогију (стр. 58 - 75, 143 - 164)
Пешић, М. (1989): Програмирање рада у дечјем вртићу, Предшколско дете, бр. 2, стр. 5 - 11.
↑↑↑