Андрагогија

Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:

1. недеља
предавање - Појам и предмет еколошке андрагогије
Еколошки приступ андрагошким питањима, појмовна и терминолошка разграничења

2. недеља
предавање - Теоријски модели интеракције човека са окружењем
Приступи еколошке психологије, социјалне екологије и екологије учења одраслих, предавање, групни рад, дискусија

3. недеља
предавање - Природне, социјалне, културолошке и психолошке димензије окружења и учење
Интегрални приступ сагледавању карактеристика животног контекста и њихов значај за партиципацију у образовању

4. недеља
предавање - Перцепција и потенцијал природног окружења за учење
Компоненте односа према природном окружењу, процеси узајамног учења, могући подстицаји и баријере, ресурси за учење одраслих у природном окружењу

5. недеља
предавање - Перцепција и потенцијал локалног окружења за учење
Карактеристике локалне средине, могуће баријере за партиципацију, учешће у животу локалне заједнице као извор и подстицај за учење Партиципативни приступи, акционо истраживање и учење Заједнице за учење и учење у заједници

6. недеља
предавање - Перцепција и потенцијал радне средине за учење
Карактеристике и доживљај радног окружења као контекста за учење, подстицаји и баријере за учење у радној средини, еколошка мрежа знања

7. недеља
предавање - Образовање у функцији превенције и смањења ризика од непогода
Образовање и учење као пут ка резилијентности заједнице Перцепција рањивости заједнице и могућности јачања капацитета за резилијентност Образовање за смањење ризика од непогода - формално, неформално, информално

8. недеља
предавање - Одрживи животни стилови и образовање одраслих
Одговоран однос према животном окружењу, обновљивим и необновљивим ресурсима и потенцијалима локалне средине; климатске промене и очување животне средине као извори учења и аспекти проучавања у оквирима еколошке андрагогије; еколошка интелигенција и одговорност као извор потреба за учење и образовање одраслих

9. недеља
предавање - Примена еколошке анализе у андрагошким истраживањима
Увод у методологију истраживања и анализе проблема животног окружења као подстицаја или баријере за учење одраслих

10. недеља
пројекат - Избор и анализа истраживачког проблема унутар еколошке андрагогије
Избор истраживачког проблема за индивидуалне пројекте студената, индивидуалне и групне консултације

11. недеља
предавање - Припрема и реализација истраживачког пројекта
Развој инструмената и реализација истраживања, индивидуалне консултације и презентација фазних извештаја

12. недеља
предавање - Извештавање о истраживачким пројектима
Фазне консултације и извештавање о току истраживања докторанта

13. недеља
предавање - Рекапитулација
Дискусија питања и налаза истраживања; подстицаји за учење одраслих и примена интегралног приступа у анализи животног контекста за образовање и учење
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Belanger,P.(2003).Learning Environments and Environmental Education, in Clover,D,E. and Hill,L.H., (eds.),Environmental Adutl Education:Ecological Learning, Theory, and Practice for Soci-oenvironmental Change. San Francisko:Jossey Bass,pp.79-89.
Koраћ,Ж.(1978)Човек и град,Београд:Глас
Blewitt,J.(2006).The Ecology of Learning :sustainability,lifelong learning and everyday life. London:Earthscan.
Goleman,D.(2010). Ekološka inteligencija, Beograd:Geopoetika
Општа допунска литература
Orlović,V.(2005). Learning through participating – Local Community and Experts in Collaborative Planning of Tourism in Protected Areas,Lifelong Learning in the Balkans, International Conference
Meadows, H.D.(2008). Thinking in Systems: A Primer, ed.by Dianna Wright, US: Sustainability Institute.
↑↑↑